Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    mike1964
    Gäst

    Hjälp mig någon!

    Hej på er alla. Har ett litet problem som jag har tagit åt mig att lösa åt en engelsk kompis!
    Det är så här att han har köpt en Folkabuss från 1960-talet. Första registreringen skedde i sverige tydligen. Den står nu i england. Han frågade mig om jag kunde ta reda på historiken om denna. Jag har chassinr gamla regnr från sverige odyl.

    Hur göra?
    MVH

  2. #2
    Fenix
    Gäst
    Tjaba!!
    Skriv till vägverket så får du alla ägaruppgifter på bussen, det är alltid en bra början, sen kan du kontakat ägarna och kolla upp lite historik.

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ot: var han på tv för ett tag sen? Har för mig att jag sett något om en britt som köpte en Vw från sverige.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  4. #4
    mike1964
    Gäst
    Tack för svaren. Angående tv så vet jag inte om han har varit med där. Men det har han nog! Jag ska skriva till vv hoppas det finns någonting där.

    MVH

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Pettersson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    132
    Jag vet att Landsarkivet i Härnösand ruvar på bilregister på äldre bilar, sen vet jag inte om de har hela registret eller on det är andra Landsarkiv runt om i Sverige som har för andra orter. vet heller inget om hur mycket som står i detta register

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin