Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387

    stryrtrycksregulator golf MK1 k-jet

    är styrtrycksregulatorn (styrtrycksventil??)till golf 1 GTI med K-jet modifierbar på samma sätt som tex till golf MK II 16V,dvs att man kan borra ett hål på baksidan och på sä sätt komma åt justerskruven???

  2. #2
    Quattro_mannen
    Gäst
    Nej det går inte på dom gamla,sitter inger justerskruv i dom.Det går dock att
    modda dom ändå med lite pill....

    Mvh Nicklas

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Nej det går inte på dom gamla,sitter inger justerskruv i dom.Det går dock att
    modda dom ändå med lite pill....

    Mvh Nicklas
    "Det går dock att
    modda dom ändå med lite pill...."

    beskriv gärna mer om det är möjligt.eller kan man använda sig av en från en 16V kankse?? (givetvis i hop med injustering)

  4. #4
    jooeell
    Gäst
    det är väldigt krångligt o modda ettans styrtrycksventil men det går o använda en ifrån "mk2" eller "saab og900 turbo 8v" eller audi med k-jet! kanske fler bara de jag kom på nu jo volvo 240 måste ju gå med hehe

  5. #5
    NeXeN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av znabb Visa inlägg
    är styrtrycksregulatorn (styrtrycksventil??)till golf 1 GTI med K-jet modifierbar på samma sätt som tex till golf MK II 16V,dvs att man kan borra ett hål på baksidan och på sä sätt komma åt justerskruven???

    Om minnet inte sviker nu sä är mk1 inte vakumstyrt och mk2 har med vakumstyrt (= Den är bättre)

    varför lägga energi på en mk1 regulatorn när man kan köpa en mk2 regulatorn för ca 500kr på skroten/här på köpes avdelningen + att den går att modda

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Det är bara mkII 16v som är vakuum-styrd.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av ypzilon Visa inlägg
    Det är bara mkII 16v som är vakuum-styrd.

    ok! tack.

  8. #8
    NeXeN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ypzilon Visa inlägg
    Det är bara mkII 16v som är vakuum-styrd.
    Den har art Nr 0438140140 om du vill veta
    (kanske till hjälp om du skulle leta efter en sån)

  9. #9
    Sebbe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av NeXeN Visa inlägg
    Om minnet inte sviker nu sä är mk1 inte vakumstyrt och mk2 har med vakumstyrt (= Den är bättre)

    varför lägga energi på en mk1 regulatorn när man kan köpa en mk2 regulatorn för ca 500kr på skroten/här på köpes avdelningen + att den går att modda
    En 2 hundring brukar räcka på skroten. Ta en från en audi, de brukar de ha gott om. Hade ett helt gäng i våras som jag sålde för 50 spänn styck här på forumet. Nu har min pajjat och jag har ingen i reserv ("stupid!!")

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    En 2 hundring brukar räcka på skroten. Ta en från en audi, de brukar de ha gott om. Hade ett helt gäng i våras som jag sålde för 50 spänn styck här på forumet. Nu har min pajjat och jag har ingen i reserv ("stupid!!")

    Nexen & sebbe: hur blir det om man monterar den från MKII som är vacuumstyrd,dvs hur fixar man det där med vacuumet,finns väl ingen vacuumslang till regulatorn på MK1?? (antar att det behövs??)

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    jeho64s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker Höggren
    Medlemsnr
    4593
    Ort
    Misterhult
    Inlägg
    107
    Hej.

    Ska du öka bränslemängden, så kan du dela styrtrycksregulatorn och försiktigt knacka ut den delen som bränsleslangarna sitter på någon mm.
    Detta sänker styrtrycket.

    Mvh Jerker H

  12. #12
    NeXeN
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av znabb Visa inlägg
    Nexen & sebbe: hur blir det om man monterar den från MKII som är vacuumstyrd,dvs hur fixar man det där med vacuumet,finns väl ingen vacuumslang till regulatorn på MK1?? (antar att det behövs??)
    Du har ju vakum till färddatorn/fördelaren, bara att fixa en T-kors så har du vakum där

    Ska du öka bränslemängden, så kan du dela styrtrycksregulatorn och försiktigt knacka ut den delen som bränsleslangarna sitter på någon mm.
    Detta sänker styrtrycket.
    Jätte bra tips men jätte kul när man har knackat för lite/mycke så du måste plocka ner den igen. Gött med extra arbeta

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av NeXeN Visa inlägg
    Du har ju vakum till färddatorn/fördelaren, bara att fixa en T-kors så har du vakum där



    Jätte bra tips men jätte kul när man har knackat för lite/mycke så du måste plocka ner den igen. Gött med extra arbeta

    "Du har ju vakum till färddatorn/fördelaren, bara att fixa en T-kors så har du vakum där "

    nexen: låter kanon,men är det vaccum som vaccum?,på en golf II 16V så sitter ju slangen från styrtrycksventilen i hop med vaccum slang till tomgångsmotor+insug.

  14. #14
    Bengan.U
    Gäst
    Hej.



    Du har mail :-)

    MVH/Bengan.U
    Senast redigerad av Bengan.U den 2007-11-29 klockan 11:29.

  15. #15
    mrpete
    Gäst
    Väcker liv i en gammal tråd..

    Jag är också lite nyfiken på detta då jag håller på att bygga en 2L motor till min golf 1 gti.

    Undrar om jag kommer behöva ställa på mer soppa för att denna setup ska gå bra..?

    2L AGG block från passat -95, lättat, balanserat, viktjusterat etc
    8v portad topp, polerade avgaskanaler, 276 graders forsbergkam,
    40/33mm ventiler, matchportat mot insug och grenrör, ställbart kamdrev
    spjällhus från audi 5cyl 2,3, portat insug
    extraktorgrenrör antingen 4-2-1 eller 4-1. 2-2½ fullflödessystem med 1-2 ljuddämpare.

    Det är väl det jag kommer på som gjorts på motorn..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin