Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    zoddri
    Gäst

    Koni dämpare, vilka ska jag ha?

    Ok, jag har två erbjudanden men jag vet inte vilka som jag bör ta till min bil.

    1.
    4 st Koni sport med justerbar dämpkraft. Fram kan man justera utifrån. (dessa används ifall det inte går att öppna original benen fram)

    2.
    4 st koni sport med justerbar dämpkraft. (dessa används när man kan byta endast insatsen fram)

    Vad skiljer dessa och vilka är det som jag ska montera på bilen?
    Är en Gti 16v -87 som de ska till.

  2. #2
    pekka kiiskilä
    Gäst
    1) Är med enbart justerbar dämpare fram returen.

    2) Är justerbar retur på alla fyra så dom är lite bättre ifall man vill ha bra retur dämpning bak med.

    Jag hade satsat på 2an för jag vill gärna ställa om dämparna lite.

  3. #3
    zoddri
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    1) Är med enbart justerbar dämpare fram returen.

    2) Är justerbar retur på alla fyra så dom är lite bättre ifall man vill ha bra retur dämpning bak med.

    Jag hade satsat på 2an för jag vill gärna ställa om dämparna lite.

    2an är dessutom billigare

    Men det jag hängde upp mig på var dethär med "använd om det inte går att öppna orginal benen fram" och "använd om man bara kan byta insatsen", vad menar de med det?

  4. #4
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det betyder om du kan få lös insatsen från dom främre benen går det ej så leta fram på skroten eller köp nya på tillex biltema.

    Jag såg nu att jag läst lite fel 1an är med kompletta ben fram därav priset.

  5. #5
    zoddri
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Det betyder om du kan få lös insatsen från dom främre benen går det ej så leta fram på skroten eller köp nya på tillex biltema.

    Jag såg nu att jag läst lite fel 1an är med kompletta ben fram därav priset.
    Ok, så detta är nåt jag själv borde testa innan jag bestämmer mig för vilka som beställs?

    Jag som trodde det skulle bli enkelt

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    precis.. "muttern" som håller insatsen kan rosta fast å sitta ganska hårt.. men brukar gå att få bort i dom allra flesta fall =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin