Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    mkIII 16v och tidiga vr6 har fördelare, senare vr6or har ju coilpack, den skjuter på två cylindrar åt gången (wasted spark).

    På vissa system har man tagit bort två tänder istället för att ha en hallgivare och nyare system stänger av en cylinder under tre varv och känner av vart motorn inte får en tryckstöt och hittar på så sätt vilken cylinder som är var...

  2. #22
    MrGolfIII
    Gäst
    Oj oj!....det var ju lärorikt!, "tackar" för alla svar!

    Idag har jag mätt upp min Hallgivare, och konstaterat att den fungerar utmärkt.

    Men fortfarande kvarstår frågan = Varför går bilen lika bra/dåligt med hallgivaren i som urkopplad?.........(jag blir inte klok på detta)

  3. #23
    David.S
    Gäst
    Tar upp en gammal tråd ang hallgivare istället för att starta en ny tråd. En sladd på bilen har gått av på kontaktstycket som ANSLUTER hallgivarstycket. dvs den lilla kabelhärva som går till styrbox alt tändmodul och man pluggar in i fördelaren. Bilen e en mk2 Gti 16v. Kontakten e ju gjuten så hur löser man det smidigast? Nån som varit med om liknande?

    /D

  4. #24
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av David.S Visa inlägg
    Tar upp en gammal tråd ang hallgivare istället för att starta en ny tråd. En sladd på bilen har gått av på kontaktstycket som ANSLUTER hallgivarstycket. dvs den lilla kabelhärva som går till styrbox alt tändmodul och man pluggar in i fördelaren. Bilen e en mk2 Gti 16v. Kontakten e ju gjuten så hur löser man det smidigast? Nån som varit med om liknande?

    /D
    Jag har lagar på min vinterbil för ca 1v sedan men på min så är det ett gummi hölje och den går att trä av en bit sedan får man klippa kabeln och löda dit en ny samt använda krympslang.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin