Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    mk1racer
    Gäst

    Kylarfläkt mk1

    Har nått skumt fel på kylarfläkten den går inte igång när motorn blir så varm att fläkten ska starta.
    Hade fläkten tjuvkopplad tidigare då givaren var sönder, men så råkade min tjuvkoppling komma åt pluspolen på batteriet och det blixtrade till.
    Sen dess har den varit stendöd har bytt givaren men ingen skillnad, säkringen har inte gått .
    Vad kan ha gett upp?

  2. #2
    Delain
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mk1racer Visa inlägg
    Har nått skumt fel på kylarfläkten den går inte igång när motorn blir så varm att fläkten ska starta.
    Hade fläkten tjuvkopplad tidigare då givaren var sönder, men så råkade min tjuvkoppling komma åt pluspolen på batteriet och det blixtrade till.
    Sen dess har den varit stendöd har bytt givaren men ingen skillnad, säkringen har inte gått .
    Vad kan ha gett upp?
    Vet inte om det går med din modell, men med min Golf 3:a så är det bara att koppla på ström från batteriet för att kolla om fläkten fungerar, hör efter om det bara är att göra samma med din. Och om det inte funkar är det väl fläkten som är paj.

  3. #3
    mk1racer
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Delain Visa inlägg
    Vet inte om det går med din modell, men med min Golf 3:a så är det bara att koppla på ström från batteriet för att kolla om fläkten fungerar, hör efter om det bara är att göra samma med din. Och om det inte funkar är det väl fläkten som är paj.
    Den funkar om jag ger den ström direkt från batteriet

    Någon som vet om det sitter nått relä till fläkten å vart det sitter i så fall

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av mk1racer Visa inlägg
    Hade fläkten tjuvkopplad tidigare då givaren var sönder, men så råkade min tjuvkoppling komma åt pluspolen på batteriet och det blixtrade till.
    Med givaren menar du den som sitter på kylaren då, om du byglar den kontakten funkar kylaren då också eller, annars kan ju det vara en kabel som gått menar jag.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin