Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Problem med tändningslåset, Golf 1J

    Igår när jag skulle starta bilen så snurrade nyckeln i tändningslåset varv efter varv och bilen startade inte. Nyckeln gick inte heller att ta ur tändningslåset. Något senare testade min gode vän Nicklas samma sak och efter en liten stunds lirkande så startade bilen. Nu startar den om och om igen. Åkte till VW och kollade om detta var ett standardfel på 1J men det var det tydligen inte.

    Vad säger ni som är insatta, hur kan tändningslåset vara icke fungerande och sen fungera korrekt en stund senare? Bör jag låta VW byta det? Kostnad ca 2 500 kr.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Vad säger ni som är insatta, hur kan tändningslåset vara icke fungerande och sen fungera korrekt en stund senare?
    Tydligen , men det är som sagt inget vanligt förekommande fel det du beskriver.
    Fel i tändningslås förekommer , men då brukar det vara eldelen som ger upp = Man får elfel i form av att bilen inte alltid lever när man vrider på nyckeln.

    Bör jag låta VW byta det? Kostnad ca 2 500 kr.
    Har du inte/känner du inte någon med kunskapen och verktygen för jobbet , bör du låta verkstan göra det.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tack för input! Vad gäller byte så får VW göra det om byte blir aktuellt, helt klart. Jag funderade mer på om det finns någon rimlig chans att förutspå om det helt uppenbart kommer att bli problem igen? Känns ju ganska tragiskt om det sker i helt fel situation... VW tyckte jag skulle köra vidare och se om det händer igen. De hade ingen förklaring till det inträffade. De menade att antingen fungerar det eller så fungerar det inte alls, och då kan det inte börja fungera igen. Troll i tändningslåset

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    De hade ingen förklaring till det inträffade.
    Jag säger samma sak , har aldrig under mina år på vag varit med om något i form av ett sådant fel.

    De menade att antingen fungerar det eller så fungerar det inte alls, och då kan det inte börja fungera igen.
    Så brukar det vara.

    Troll i tändningslåset
    Tydligen. =)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    ludwig söderberg
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1
    Hej. Vet att tråden är gammal men såg att du fortfarande är aktiv
    Hur löste sig detta?
    Exakt samma sak hände mig idag. Kommer detta att självläka på något mystiskt vis.
    Eller är det bättre att byta låset direkt?

    Hoppas inte ditt minne sviker dig nu,

    Mvh

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    I mitt fall var det nog just troll i låset för problemet uppträdde aldrig mer under min tid med bilen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin