Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    Skooghe
    Gäst

    Trögt att svänga vänster

    Jag har problem med att det går trögt att göra fullt rattutslag åt vänster. Åt höger är det inga problem. Styrlederna är precis bytta...hade samma problem innan jag bytte dem. Vad kan det vara för fel?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Vad gäller det för bil?
    Har den servo?
    Är det trögt både när man svänger och rattar tillbaka?
    Börjar det tröga exakt i rattens mittläge, eller blir det värre ju mer man rattar?
    Drar bilen snett annars?

    Kort sagt, berätta mer om problemet.

  3. #3
    Sebbe
    Gäst
    Kassa fjäderbenslager kanske?

  4. #4
    Skooghe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Vad gäller det för bil?
    Har den servo?
    Är det trögt både när man svänger och rattar tillbaka?
    Börjar det tröga exakt i rattens mittläge, eller blir det värre ju mer man rattar?
    Drar bilen snett annars?

    Kort sagt, berätta mer om problemet.
    Det gäller en golf gti 16v -87
    Den har ingen servo. Det tröga börjar inte när hjulen står rakt utan när man har svängt en ganska bra bit. Man känner bara av att det är trögt i skarpa svängar...typ 90 graders-svängar om man inte genar för mycket.

    Det är även lite trögt att få tillbaka ratten. Det är ju inte som vanligt att ratten börjar snurra tillbaka av sig själv när man släpper den när man har svängt.

    Den drar inte snett eller nåt sånt...

  5. #5
    Särkelä
    Gäst
    Gjort hjulmätning efter du bytt styrlederna?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lasse H
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    147
    Planera din körning så du bara behöver svänga åt höger.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Utan att vara expertmekaniker så tycker jag att det antingen kan vara något med själva styrväxeln. Kanske är det kuggarna när inne som kärvar? Rost kanske?

    Är det inte något fel på styrväxeln, och du bytt styrleder, då får man väl tro att det är någon hjulinställning som är helt åt fanders. Fast om bilen inte drar snett så borde det ju inte vara det heller.

  8. #8
    Skooghe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särkelä Visa inlägg
    Gjort hjulmätning efter du bytt styrlederna?
    Menar du hjulinställning så har jag inte gjort det än. Men det får bli lämna in den å få det gjort.

  9. #9
    Skooghe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Utan att vara expertmekaniker så tycker jag att det antingen kan vara något med själva styrväxeln. Kanske är det kuggarna när inne som kärvar? Rost kanske?

    Är det inte något fel på styrväxeln, och du bytt styrleder, då får man väl tro att det är någon hjulinställning som är helt åt fanders. Fast om bilen inte drar snett så borde det ju inte vara det heller.

    Nu har iallafall det tröga försvunnit...gaaanska skumt! Jag har haft samma problem en gång innan och då bara försvann det också. Ger det nån ytterliga ledtråd till vad det kan vara för fel?

    Är det mkt krångel å byta styrväxeln eller? Är det samma på alla golfar/jettor eller skiljer dom sig åt? Vad kan den kosta?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin