Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 29101112
Resultat 221 till 235 av 235
  1. #221
    Tiaz
    Gäst
    Den 8 april beställde jag grejer.... dom har jag inte fått...
    förra veckan beställde jag grejer.... dom fick jag idag... men det var inte många rätt i den lådan inte..
    Jag orkar inte bry mig om att skicka tillbaka grejerna så jag har lite klarglasgrejer till Mk3 om nån är intresserad. (detta är ingen annons)

    Hoppas nu bara att Florian skickar rätt grejer den här gången.. han har fått ett lagom surt mail nu

  2. #222
    Holmgren
    Gäst
    Florian är ingen höjdare. Inte ens personalen där nere gillar honom.
    Detta fick jag i förra veckan:
    Hello, now we send some parts. This afternoon I mail invoice and tracking
    nr.( I killed that guy) Bye
    Mit freundlichen Grüßen - Best regards
    Helga Markert

    Jag har legat på dom VÄLDIGT många gånger.
    Kan tyvär inte rekomendera andra från att handla utav dom.
    Trode det skulle lösa sig men det är bara problem hela tiden. Min order har tagit 6 månader nu, lite väl lång tid kanske.

  3. #223
    Tiaz
    Gäst
    Om deras plockordrar är lika otydliga som följesedlarna så förstår jag att det blir fel...

    Blinker Klarglas GOLF 3
    Alu Tûrpins orig. Design chrom

    kan ju vara vilka klarglas som helst....typ...
    Ja Helga är vettigare att ha med att göra, helt klart

  4. #224

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Tiaz Visa inlägg
    Hoppas nu bara att Florian skickar rätt grejer den här gången.. han har fått ett lagom surt mail nu
    Florian är inte ansvarig på något sätt längre.
    Han har nya arbetsuppgifter så att säga enligt de jag pratat med.
    Var lite strul med honom på jobbet sades det?

    Så vem man nu ska klaga på vet inte jag?

    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Florian är ingen höjdare. Inte ens personalen där nere gillar honom.
    Detta fick jag i förra veckan:
    Hello, now we send some parts. This afternoon I mail invoice and tracking
    nr.( I killed that guy) Bye
    Mit freundlichen Grüßen - Best regards
    Helga Markert
    Precis.
    Men med Helga har jag fått BRA hjälp faktiskt.
    Då har det flytit på bra och snabbt!

    Börjar misströsta jag med.
    DOCK har jag oftast fått rätt saker och det har ordnat sig till slut.
    Men som sagt man undrar ju hur orderhanteringen fungerar?

    Florian är en rätt kass kundbemötare som hittar på ur en egen värld!

  5. #225
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    T.Gustavssons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tomas Gustavsson
    Medlemsnr
    3905
    Ort
    Hällefors
    Inlägg
    200
    Börjar bli rätt less på detta företag. Verkar va lagom seriösa. Har visserligen fått en del av det jag beställt. Men fått fel prylar och fått skicka tillbaka prylar(410 spänn kostade det mig. Ska bli kul att se hur de löser det).

    // Tomas

  6. #226
    Daniel.E
    Gäst
    Har d en fysisk butik? har ju snart semester å en liten tripp neröver vore trevligt

  7. #227
    Holmgren
    Gäst
    Dom hade det innan men nu har det flyttat till större lokaler. Så det borde finnas kvar.
    Innan var det ett väldigt litet företag som höll till ute på landet och var väldigt litet.

  8. #228

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Enligt de papper jag fick nu sist skall de finnas en ny butik.
    Finns vägbeskrivning med åxå.

    Har fått svar angående restordern nu iaf.
    Får se om man får något skickat =)

  9. #229

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    De var ett reportage om eran favoritbutik i senaste VW Scene(tror jag det var).

  10. #230

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Någon som handlat härifrån på senare tid och kan tala om för mig om det funkar numera eller om det är samma strul med leveranser och kontakter?

    Verkar nämligen vara det enda företaget i europa som har det jag letar till min mk1:a , och jag har gått igenom många företag den senaste tiden , både i sverige , englad och tyskland samt hela Ebay.
    Alla de företagen jag varit i kontakt med hänvisar till volswarenhouse aka typ17.de

    Detta är mitt sista hopp att få tag på det jag vill ha tag på.

    Input tack!

  11. #231
    robban
    Gäst
    Har visserligen "bara" handlat av dem direkt när vi var på Tuning World Bodensee 2011, men personalen där var vettig att prata med.
    Och det jag köpte var bra kvalité på, tänkte också beställa lite mer grejer till min Golf 1, så det är ju lite oroväckande om deras postorderhantering krisar ..
    Mvh robban

  12. #232
    onk
    Gäst
    Beställde i lördags, borde väl dyka upp snart.
    Återkommer med svar.

  13. #233

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Beställde i våras, varorna kom på några dagar, utom ett emblem som kom efter tre veckor.
    Men det kändes bra.

  14. #234

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Anledningen till frågan är dels denna tråds innehåll om allt strul och att jag för 3 dagar sedan skickade ett mail med en lager förfrågan med artikelnr på det jag är intresserad av. (2 artiklar).
    Fick svar på min förfrågan efter ca 1 arbetsdag och det kändes OK tills jag läste svaret.
    Vet ej om dom inte förstår engelska eller om dom skiter i att läsa igenom mailen ordentligt , men svaret jag fick på mailet var helt och då menar jag helt ovidkommande.
    Löd : "Hello , Sorry we only sell as a kit." , jag är inte intresserad av några KIT , jag är intresserad av att veta om 2 artiklar jag gett artikelnr på finns i lager för leverans!
    Svarade då på mailen med frågan vad dom menade med sitt svar egentligen angav dom åter artnr på det jag var intressrad av och ställde om frågan , sen dess är det tyst.
    3 arbetsdagar tycker jag att man ska ha hunnit ge svar , annars är det ingen ide man har ett mailformulär.


    Ska göra ett nytt försök på skoltyska och se om det går bättre att få kontakt med dom om man tar det på tyska.

  15. #235

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag gav upp typ-17.de eftersom dom verkar väldigt ointresserade av att svara på mina frågor om lagersaldo , trots att man går över deras formulär , har varken fått svar på det första eller andra mailet.
    Vände blickarna mot england och http://www.golfmk1.co.uk.
    Där snackar vi service , enligt deras sida hade dom ej i lager det jag sökte MEN ägaren till shoppen gjorde en sväng extra fysiskt i lagret och hittade 1 set av det jag ville ha , stenskottskydd till MK1 ej GTI.
    ett par timmar senare var affären i hamn , betald via PAYPAL och grejerna på väg mot sverige.

    Så ska det vara , då kan jag betala lite extra pengar också BARA jag får service & ett trevligt bemötande!

    Kan även rekomendera http://www.veedubmachine.co.uk & http://www.volksbits.co.uk <----Finns även på ebay.co.uk som volksbits_england
    Där får man fråga och man får svar på sina frågor samt klara besked , inom loppet av ett par dar oftast 1 dag.
    Har gjort affärer med ovanstående företag under hösten utan tjafs & det är bra alternativ om man letar grejer till MK1.

    Gansk trist tycker jag att typ-17.de inte är mer mån om privatkunder utanför tyskland , dom har delarna man söker men verkar ointresserad av att sälja dom.
    OCH det är inte bara jag som har den uppfattningen efter att ha läst runt och pratat med folk.

    Så var det med den saken.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin