Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Har en beggad pump numera, den ska bara sättas ihop...

    Jag skulle prova koppla 12v i kontakten till pumpen, gul kabel är +.

    Surrar den och går så bör det inte var felet.

    Den ska surra snabbt och inte sacka eller stanna av, knastrar det bara i den och den snurrar lite och sakta är den död.

    Ett tipps är att inte ha på strömmen för länge, runt 30sek bör räcka för att
    få nåt resultat.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Har även en till idé om hur man kan fixa en pump till bättre peng.
    Återkommer i ämnet när jag ägnat mig åt lite forskning...

  3. #43
    Hammarstedt
    Gäst
    Kanon! ska testa koppla in och lyssna. Har även tänkt bjuda på en diagnoskabel på tradera. När jag lämnade in den sist så fick dom fram "kopplingsfel" i felminnet, dom visste inte vad det kunde vara och ville felsöka mer. Jag är sugen på att hitta felet själv, känner dessutom inte för att betala dyrt för att dom ska felsöka om jag kan få fram något själv...

    Tacksam för hjälpen =)

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Kan rekomendera att du besöker www.nascom.se för där finns en
    mycket prisvärd diagnoskabel, plus är också bra service.

    Har skruvat ihop min pump nu och testkört i hydraulolja och den funkar felfritt, surrar och pumpar som den ska : )

    Den pumpen är en mix av två pumpar: en från en Octavia 4x4 -01 som hade brunnit i kolen och banorna och en som kommer från en -05:a T5:a som hade
    pumpat skit och skurit i pumpdelen men var hel i motorn.

    Om mina studier stämmer nu så ska man kunna ta en T5 pump och stoppa i en haldex gen1 axel med bara några smärre ombyggnationer som jag har luskat fram, inget i motor eller pump utan bara yttre ändringar med el och sånt.

  5. #45
    Hammarstedt
    Gäst
    mycket bra sida, tackar. Ska fara och hissa upp imorrn och försöka lyssna...
    Om det skulle vara aktuellt med å byta pumpen, är du intresserad av att sälja då?

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Ja jag har ingen bil med haldex på så den får du köpa om du behöver det.

  7. #47
    Hammarstedt
    Gäst
    Tja! Jag har testat att koppla 12v direkt på pumpen nu och den var stendöd... Är det rimligt att tro att det är den som gör att det inte driver? Eller borde det driva ändå men med en viss fördröjning från att framdäcken tappar grepp? Som det är nu så finns det inte en tillstymmelse till att det driver bak.


    /Peter
    Senast redigerad av Hammarstedt den 2011-11-01 klockan 16:44.

  8. #48
    itouch
    Gäst
    Det är rätt troligt att det är den som orsakar att det bara driver fram ja, flera 4-motion ägare borta i usa har haft problemet och de har bytt till ny pump så har det funkat igen. Det hörs tydligt när den går

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Troligt är att den börjar funka igen då du får i en fungerande pump.
    Min pump ligger fortfarande på hyllan om du behöver en.

  10. #50
    VWT5
    Gäst
    Har problem med en T5 4-motion -05 11000mil som säkringen till fyrhjuldriften brinner/går =framhjulsdriven bil.
    1:säkringen av 3 i undre "gruppen" 10A (översättnings kort till säkringar borta) Provat & bytt säkring några ggr under en veckas tid men fortfarande driver den bara på två hjul.Bytte säkring idag & oops så blev bilen blev åter fyrhjulsdriven!? Bilen är välservad med bytt olja i haldex osv.Nu väntar jag bara på att säkringen ska gå igen när man är till fjälls med två skotrar på vagnen........Nån som har något tips el erfarenhet??

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    På jobbet har vi har bytt både styrdonet och pumpar på dessa bilar tyvärr.
    Svårt att säga mer exakt vad det kan vara.

  12. #52
    VWT5
    Gäst
    Ok tråkigt ! Hörde nyss om en nästan ny 09:a t5 i Östersund som plötsligt tappade 4-hjulsdriften så det blev å åka till Berners.Där visade det sig att säkringen hadde också åkt på den så då ville Berners byta samliga el komponenter till haldexen när dom ändå hade den inne & delarna gick ju på garantin.Nu någon månad senare berättade killen att nu hadde säkringen gått igen.......å när han bytte säkringen började bakhjulen å dra igen........

  13. #53
    KoBo_83
    Gäst
    MITT PROBLEM.... tänk va lite sökande kan göra.. va de nån som har kvar nån fungerande pump?
    kobo_83@hotmail.com maila..

  14. #54
    Hammarstedt
    Gäst
    Hör med ascona-tic, han skrev till mig tidigare om en pump han hade kvar... han finns även på garaget.org

  15. #55
    br@
    Gäst
    nån annan som har ngn pump över? Tar tacksamt emot mail

  16. #56
    br@
    Gäst
    Troligt är att den börjar funka igen då du får i en fungerande pump.
    Min pump ligger fortfarande på hyllan om du behöver en.
    har du kvar ngn pump?
    Senast redigerad av br@ den 2010-11-01 klockan 18:16.

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Har ingen komplett tyvärr men delar nog för att stoppa ihop ett par bara jag har en trasig Gen.1 pump med brunnen motor....

  18. #58
    pianoman
    Gäst
    Hej gänget,

    Har en Golf V6 4-motion -00 som just varit inne hos VAG. Diagnos: Byte av styrenheter för Haldex OCH ABS.
    Kostnad: 26.611kr. Hjälp. Någon? Begade delar? Reparera styrenheter?

  19. #59
    itouch
    Gäst
    Har du möjlighet att avläsa felkoderna privat och posta de här så underlättar det en hel del

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Varför vill dom byta styrenheter!?
    Vad är felet på bilen? Hur framträder det?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin