Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2024
    Namn
    Olof Neiglick
    Ort
    Djursholm, Schweden
    Inlägg
    2

    T-Roc 2022 - påverkas av 2G/3G nedsläckning eller ej ?

    Hej, har en T-Roc 2.0 TSI AWD tillverkad oktober 21, modellår 2022 - någon som vet hurvida den använder 2/3G eller modernare modem för kommunikation ? Har försökt kolla på VW:s hemsida men där står ingenting.

    Ni som har bilar från VW som ni vet gör på det "gamla" nätet, hur gör ni ?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Finns redan en tråd med samma fråga och utan svar. https://www.gtiklubben.nu/forum/show...en-Passat-2018
    Av vad jag googlat mig till finns det ingenting man kan göra själv och VW har ingen lösning på det. Ingen annan biltillverkare heller för den delen.

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Inte mycket till besked. Läste att biltillverkarna försöker påverka så att detta inte ska kollas vid besiktningen, men det löser ju inte problemet med funktionen...

    https://carup.se/vw-bilar-fram-till-...er-fran-natet/

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2024
    Namn
    Olof Neiglick
    Ort
    Djursholm, Schweden
    Inlägg
    2
    Tack för detta, hela situationen är ju lite märklig där tillverkarna skyller på myndigheterna osv. Hursomhelst så drog jag iväg en fråga till VW om vad som gällde för just min bil och då svarade de snabbt att de "nyare modellerna som använder sig av We Connect-tjänsterna" baseras på 4G teknik. Det är dock skrivet på ett sätt att de inte specificerar exakt vad som gäller för min bil/VIN-nummer men i alla fall ett gott steg på vägen. Tror jag åker förbi närmaste VW verkstad och ber dem kolla - känns som att de inte vill uttala sig på mejl eller forum som detta.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det svaret är oerhört luddigt, We Connect används även för bilar som enbart har 2G/3G, så då blir frågan vad man menar menar med "nyare". Det är relativt.

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Blir ju inte mindre luddigt när de ibland skriver VW Connect och ibland We Connect.
    Appen har ju dessutom bytt namn från We Connect till Volkswagen...

Liknande ämnen

  1. Svenska Rallyt 2022
    Av Peter-C i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2022-03-02, 07:43
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-11-03, 08:36
  3. Årsmodell 2022
    Av Carl i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2021-02-03, 17:25
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 07:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin