Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2024
    Namn
    Teddie stömne
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    2

    2014 passat alltrack 2.0 TDI med vibrationer

    Hej! Skriver i hopp om att någon stött på ett liknande problem eller att nån har ett rimligt svar på min fundering.
    jag är intresserad av en passat alltrack från 2014 som gått 13900km och är servad på
    1 722mil,2 341mil, 3 066mil, 3 476mil, 5 129mil, 8 100mil, 9 490mil, 12 486mil men trots den historiken så är det nånting konstigt med bilen för vid provkörning då börjar bilen vibrera vid gaspådrag från stillastående och forsätter en stund medans hastigheten ökar för att sedan bara försvinna och inte komma tillbaka, bilförsäljaren kunde inte märka av något efteråt när dom körde men andra personer som provkört den har haft samma problem och det verkar bara uppstå när bilen stått ett tag så är det nån som kan ha nån teori om vad det kan vara som orsakar dom här vibrationerna som som bara försvinner efter någon/några minuters körning?

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 192
    Första spontana tanken är ståplattor på däcken. Det blir ju precis så. Men samtidigt låter det konstigt. Däcken måste vara väldigt känsliga för detta isåfall. Börja med att kolla däcktryck och frabrikat/modell på däcken så dom verkligen uppfyller bilens krav på däck.

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2024
    Namn
    Teddie stömne
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    2
    Det skulle ju kunna vara en möjlig orsak men jag blir ändå fundersam när bilen vibrerar så mycket och när flera personer har provkört den under ca 1 veckas tid och alla känner exakt samma sak men det kan ju vara skitdäck som sitter på, har funderat på svänghjul men det finns inga missljud ifrån det och hardyskivan borde det inte heller vara för då skulle inte vibrationerna bara ha försvunnit efter några minuter lika så om det skulle ha varit en inre drivknut, hade misstankar om haldexen också men den är oljan nyligen bytt så jag får väl börja med att kolla däcken

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2023-10-09, 06:01
  2. Kamrem till Passat TDI 2.0 Alltrack 2014
    Av Mpassat i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2022-04-14, 19:30
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2019-12-15, 00:07
  4. Passat Alltrack -2014 Stänkskydd
    Av bjalle i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-05-16, 10:56
  5. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2015-07-26, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin