Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Men 1.0 används väll inte så mkt längre hos VW?, bara Taigon jag kan se använder den nu?.. Sen 1.2 har jag ingen koll på, den var väll också en motor som försvann för 1.5?!,
    TS efterfrågar information om
    Lär nog hamna på årsmodell ca 2016~2019 denna gång.
    Idag finns 1,0 TSI i Volkswagens svenska modellprogram i modellerna Taigo och T-Cross. Tidigare fanns den även i Golf. TS har inte angett vilket bilmärke, modell eller segment som är aktuellt, men generellt ersatte 1,0 TSI den äldre 1,2 TSI i Volkswagen gruppens modellutbud. 1,5 TSI ersatte 1,4 TSI, successivt.

    Synd att inte 1,0 eTSI 110 (48V RSG ~ 14kW) finns i de mindre MQB A0 bilarna (Polo, Ibiza, A1 m.fl.) för som mildhybrid fungerar den väldigt bra tillsammans med DSG7 och den elektriska tillsatskraften assisterar på ett sätt som gör att svaga varvtalsområden inte märks och det ger känslan av en större motor.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Jag pendlar dagligen 4.5 mil med en -15 1.2tsi sportskombi, mestadels landsväg å då dricker den i snitt 0.56-0.58.
    Inga konstigheter med den,bara går å går
    Inte speciellt rolig, men fan så mkt billigare rövfraktare än min moddade passat GTR

    Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

  3. #23

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    TS efterfrågar information om

    Idag finns 1,0 TSI i Volkswagens svenska modellprogram i modellerna Taigo och T-Cross. Tidigare fanns den även i Golf. TS har inte angett vilket bilmärke, modell eller segment som är aktuellt, men generellt ersatte 1,0 TSI den äldre 1,2 TSI i Volkswagen gruppens modellutbud. 1,5 TSI ersatte 1,4 TSI, successivt.

    Synd att inte 1,0 eTSI 110 (48V RSG ~ 14kW) finns i de mindre MQB A0 bilarna (Polo, Ibiza, A1 m.fl.) för som mildhybrid fungerar den väldigt bra tillsammans med DSG7 och den elektriska tillsatskraften assisterar på ett sätt som gör att svaga varvtalsområden inte märks och det ger känslan av en större motor.
    Ok, ja den har tagits bort mera som sagt. Men framhåller att 1.5 är en sån mkt mer trevligare och lika snål motor. Sen hade den 1.0 varit klocken med eTSI!. Verkligen någon som den motorn behöver! ( men blir omöjligt dyrt för en enkel bil som Ibizan )
    MEN jag har denna 2024 hemma just nu, rätt snikutrustad med lilla motorn. Den kostar typ 279.... Rätt galet för en sådan "enkel" och liten bil.

    Namn:  ewrerre.JPG
Visningar: 65
Storlek:  45.0 KB

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Jag pendlar dagligen 4.5 mil med en -15 1.2tsi sportskombi, mestadels landsväg å då dricker den i snitt 0.56-0.58.
    Inga konstigheter med den,bara går å går
    Inte speciellt rolig, men fan så mkt billigare rövfraktare än min moddade passat GTR

    Skickat från min SM-S916B via Tapatalk
    Det är ju klockrent!, jag har en ny rövpendlare på väg hem på båt oxå.... Körde Mk8Ren till Service imorse, efter 1v vila i garaget... F-n va den bilen går och är skön att åka i

Liknande ämnen

  1. Köpråd Golf 1,2 TSI Bensin
    Av JAG696 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-01-16, 09:32
  2. Felkoder på Bensin motor... ?
    Av 2stroke i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-11-12, 22:35
  3. Köpråd Passat B7 bensin
    Av magbjo98 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-04-06, 11:04
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-10, 20:07
  5. Blyad bensin i KR-motor?
    Av Nogge i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 14:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin