Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2023
    Namn
    Mattias Enkvist
    Ort
    Bankeryd
    Inlägg
    2

    Pling temperaturvarning

    Någon som vet om det finns möjlighet att stänga av plinget som varnar vid 4 grader utetemperatur?
    Passat GTE B8

    Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

    Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Stänga av går nog inte. Dock kan man ändra tempgränsen.
    Såg någon stans att den går att sätta ned till -10.

    Här är en som justerat gränsen med VCDS. Jag har inte provat själv då det inte stör mig .

    https://youtu.be/qJTlW9fzwL8?si=45ovrHTbVsrJiNMB
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Citat Ursprungligen postat av mEnkvist Visa inlägg
    Någon som vet om det finns möjlighet att stänga av plinget som varnar vid 4 grader utetemperatur?
    Passat GTE B8

    Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

    Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar
    Vänta bara tills du råkar ut för kollisionsvarningen första gången, det glömmer man inte.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mEnkvist Visa inlägg
    Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

    Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar
    Så farligt är det väl ändå inte, helt vanliga varningar som funnits under lång tid i många bilar. Himla tur för dig att du inte köpte en nyare sydkoreansk bil, Kia/Hyundai. Det plingar helt galet och hörs lång väg när man backar...

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Robin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    42
    Jag vet vad du menar med denna varning men jag stör mig mer på att spolarvätskan börjar varna sen kör man lite så skvalpar det "rätt" varpå varningen försvinner. Sen kommer den igen för man kör nerför eller uppför lite tex. Så kan den hålla på och plinga hela vägen till jobbet. Vore rimligt att varningen för spolarvätska aktiveras sen stannar kvar som aktiv tills man stängt av bilen och kan fylla på. Det är den jag stör mig på främst.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Ja, det stämmer.. Men brukar fylla på innan den varnar..
    Hatar den där gula triangeln..

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2023
    Namn
    Mattias Enkvist
    Ort
    Bankeryd
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Så farligt är det väl ändå inte, helt vanliga varningar som funnits under lång tid i många bilar. Himla tur för dig att du inte köpte en nyare sydkoreansk bil, Kia/Hyundai. Det plingar helt galet och hörs lång väg när man backar...
    Ja, men jag ser det inte som tur, mer skicklighet att det inte står en korean på uppfarten.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin