Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Backen slutat fungera Golf TSI 2007

    Hej
    Farsans grannes Golf 2007 med 16000 mil och 6 vxl manuellåda slutade backen att fungera häromdagen.
    Man får i växelspaken precis som vanligt i backläge men det händer ingenting när man släpper kopplingen så inget som kärvar där. Inga missljud eller någonting som låter konstigt. Växlarna framåt funkar som det ska (Gäller tänka hur han kör )
    Kan det var nån led, vajer, stång som strular eller är det lådan som är körd?
    Om det nu vore lådan, borde det inte då bli lite konstiga ljud när man släpper koppling och försöker åka iväg?
    Nån som har varit med om liknande el har nån idé om vad för fel?

    Tack på för hand

    //Kristian

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    I och med att dom andra växlarna fungerar normalt så misstänker jag som lekman att det är något internt i lådan som gett upp. Drabbades själv av samma problem på min klassiska Morris Marina! Där var det skiftgaffeln till backen som brast! Detta trotts att "alla" sa att det är en "skottsäker" låda! Nåväl, man var ung och rask, fram med gaffeltrucken på jobbet och byt till en annan låda från skroten!

    Finns ett avsnitt från Wheeler Dealer där Ed China fixar en Audi TT där någon av framväxlarna lämnat in! Troligen inte likadan som i Golf, men troligen en liknande konstruktion. Har för mig att det var en nit som håller en skiftgaffel som gett sig i den och var lättfixat!

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Hört från flera nu att det troligen är inne i lådan som de bör kolla vidare.

    Tack för svar.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    I dom fall jag hart problem med backen i Golf V så är det länkaget som kärvat i kall väderlek, jag har då hållit spaken till vä och ruckat fram å tillbaka så har den gått i, man kan smörja länkaget med utombords/marinfett

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Det hjälpte tyvärr inte, tack för tipset.
    De skulle lämna in bilen nästa vecka för undersökning.
    Återkommer med resultat.

Liknande ämnen

  1. Mätarhus golf mk3 slutat fungera
    Av Mefirst i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-01-19, 17:56
  2. AC:n slutat fungera på Golf 1,6 -05
    Av MangeW i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-08-03, 21:48
  3. Kupéfläkt har slutat fungera (Golf GTI -09)
    Av Crockett88 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-06, 23:30
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 19:04
  5. Ena heljuset slutat fungera
    Av KalPDal i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin