Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: CarStick LTE

  1. #21

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 022
    Nu hämtar jag popcorn och en ny bärs. Det här ska bli intressant att följa

  2. #22

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Tommy Hjellström
    Ort
    VALLENTUNA
    Inlägg
    26
    Jag startade tråden i förhoppning om att någon som har och vet hur det fungerar. Men "kill-gissningar" är oxå roliga förstås.....
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-25 klockan 20:26. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Det låter väl mer som att du är mer insatt i detta än oss andra, så det är väl bara att prova..

  4. #24

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Olle
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    28
    För att reda ut detta bör vi veta vad du har för bil och vilken radio det sitter i den. Det är inte meningen att förolämpa dig Tommy!
    Bilmärke, årsmodell och radioversion så tar vi det vidare därifrån.

  5. #25

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Tommy Hjellström
    Ort
    VALLENTUNA
    Inlägg
    26
    Hej!
    Nej jag blir inte förolämpad,klart det måste "lira" om det ska fungera och enligt mina efterforskningar ska det fungera med min radio. Composition Media,Discover Media. Amarok 2019

    Det finns 4 olika varianter för att få internet i bilen enligt Vw (se nedan) och där nr: är mitt alternativ.
    Sen om det fungerar som jag hoppas vet jag inte då jag fortfarande inte fått kontakt med någon som använder en "sticka".

    1. Skapa en WLAN-hotspot med din smartphone

    2. Använd en CarStick med ett separat SIM-kort (endast tillsammansnavigationssystemet ”Discover Media”)

    3. Sätta i ett SIM-kort i den förberedda platsen eller använda en mobiltelefonmed fjärransluten SIM-åtkomstprofil (rSAP) (endast i kombination mednavigationssystemet ”Discover Pro” och ”Premium” samt telefongränssnittet”Premium”)

    4. Automatisk internetanslutning via SIM-kortet i fordonet (eSIM). Detta alternativär bara tillgängligt i Touareg.

    /Tommy
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-26 klockan 22:13. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Olle
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    28
    Jamen då har du koll nu förstår jag. En lång tråd där du fortfarande inte har fått svar på din ursprungliga fråga än. Tror inte att det finns så många som använder sig av en "sticka" idag då det mesta fungerar genom Android Auto och Carplay. En del som inte har så nya bilar skickar efter en Android radio från Kina och lyckas få det att fungera den vägen. Något jag är lite sugen på själv faktiskt.
    Lycka till!

  7. #27

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Tommy Hjellström
    Ort
    VALLENTUNA
    Inlägg
    26
    Ja du har nog rätt,känns som om jag oxå skulle gått den "enkla vägen" istället för att stöka med stickan!
    Har fått in allt i radion men får det inte att "lira" som jag vill tyvärr. Kanske får kolla med supporten vad som felar?

    Som sagt,hade hoppats på att hitta någon här som var bekant med denna sticka men men....

    /Tommy
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-26 klockan 22:14. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #28

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Tommy Hjellström
    Ort
    VALLENTUNA
    Inlägg
    26
    En förbannade CarStick till salu.............................................. ......

    Jag ger upp!!!!

    /T

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin