Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9

    Vw passat b8 kabelskor elcentral

    Hej har kopplat in extraljus på passaten och använt befintliga lediga relähållare och säkringshållare men jagar nu med ljus och lykta efter dessa kabelskor som är till säkringshållarna för "Japan" säkringarna är de någon dom vet vart jag kan hitta dessa förutom i usa?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Vilken elcentral? Vad är en elcentral?
    Vet du vart på bilen den hör hemma är det bara att köpa repkabel hos vag..

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Ja vad brukar man kalla lödan med alla säkringar och relän? Gäller säkringarna i motorrummet. Ringde lokala vw och dom visste ingenting. Kollat med kgk och hc cargo dom hade heller inga

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Säkringsbox?

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Efter att ha hittat stiften på någon konstig sida ifrån Ukraina hittade jag ett vw nummer 000979260E de blir dock en reperationskabel som kostar 180kr har även hittat att chrysler har likadana som heter 3843386 ser ut att vara rätt men inget jag kan bekräfta dom fanns att beställa ifrån usa men skulle kosta ca 400kr innan dom låg i brevlådan hemma dock ett paket med 25st kabelskor. Det slutade med en tur till lokala självplocken där jag hittade kabelskor ifrån en skrotad passat ville egentligen inte skarva kabel men så får de bli denna gången

    Hittade en sida med reservdels katalog så delar länken här
    https://volkswagen.catalogs-parts.com/#{client:1;page:models;lang:en;region:rdw}

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Det är kanske lurigt att söka utan rätt namn? Inte för jag vet vad det heter dock men nån lokal bilverkstad i Sverige lär ju inte beställa ett pinnpack med kabelskor från varken Ukraina eller USA.
    Om du löder och kör krympslang har du en skarv som håller i evigheter.

    https://www.google.com/search?q=auto...-wiz-serp#ip=1

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Jo men de är just det vem som tillverkar åt vw? För vw verkar bara ha reperationskabel och inga lösa kabelskor skrev artikelnr från vw och chrysler om det är någon mer som letar. Jobbar som mekaniker på lastbilsverkstad och ingen av våra leverantörer har dessa i sitt sortiment tyvärr. Skarva kablar är inga problem mer en princip sak att jag ser de som sista utvägen

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Citat Ursprungligen postat av Johansson.bohult Visa inlägg
    Jo men de är just det vem som tillverkar åt vw? För vw verkar bara ha reperationskabel och inga lösa kabelskor skrev artikelnr från vw och chrysler om det är någon mer som letar. Jobbar som mekaniker på lastbilsverkstad och ingen av våra leverantörer har dessa i sitt sortiment tyvärr. Skarva kablar är inga problem mer en princip sak att jag ser de som sista utvägen
    Jag tänker att den typen av produkt borde vara generisk, alltså sitta i många andra bilmärken utanför VAG gruppen och kanske i andra applikationer. Men det stämmer nog 100% att VW inte säljer dem lösa över disk.

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Varför kan du inte bara köpa en:
    https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb...la/ID-42614947

  12. #12

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Varför ska jag köpa en komplett central när jag har löst problemet? Och om jag nu inte hade gjort det hade det isf varit bättre och köpt kabelskor ifrån usa hade blivit billigare än den säkringscentralen du länkade..... om du hade bemödat dig med att läsa innan du kommenterade så hade du kunnat läsa att jag löste problemet och att jag delade bara med mig av informationen jag har lyckats hitta.
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-19 klockan 10:01. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  13. #13

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Ser egentligen inget problem från första frågan, men okunnighet är väl inte sista gången man blir förvånad över..

  14. #14

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Ja din okunnighet går inte att missa för de måste varit dig själv du syftade på? Jag ställde bara en fråga i ett vw forum om någon kände igen kabelskon eller ledningsskon om man ska vara korrekt och detta efter att jag googlat utan träff i Sverige, frågat alla våra leverantörer vi har på jobbet, lokala vw kunde inte få fram ett vw nummer vilket jag hittade.

    Förstår inte överhuvudtaget varför du ens har kommenterat denna tråd då du inte har tillfört något eller kommit med något svar på frågan....
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-19 klockan 10:01. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Äre bara jag som direkt fattade att han menade "säkringsboxen" när han skrev elcentral? Eller ville ni bara tjafsa å verka duktiga?

    Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

  16. #16

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Jonathan Johansson
    Ort
    Töllsjö
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Äre bara jag som direkt fattade att han menade "säkringsboxen" när han skrev elcentral? Eller ville ni bara tjafsa å verka duktiga?

    Skickat från min SM-S916B via Tapatalk
    Ja han verkar bara ha varit ute efter att märka ord. Skruvar bara lastbil och där benämns det som elcentral iaf

Liknande ämnen

  1. Elcentral golf 4 gti
    Av Shadowfax i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-16, 10:57
  2. elcentral/reläcentral problem?
    Av mulle meck i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-30, 19:51
  3. skillnad elcentral mk2 gti/cl?
    Av stressfläktsnisse i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 17:33
  4. Elcentral Golf Gti 16V -88?
    Av Lea i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin