Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Johan Olin
    Ort
    Viken
    Inlägg
    2

    Kort räckvidd på fjärren till Parkeringvärme

    Hej, har letat i Forumet utan att hitta så här kommer fråga:
    Var sitter antennen för mottagning till fjärren för Parkeringvärmaren till en Tiguan 2018?
    Fjärren gick mer än 100 meter med diverse hinder emellan (bilar, fönster) i vintras/våras och nu knappt 15 meter med fri sikt. Det som är gjort sedan förra gången det var kallt och värmaren användes är ny vindruta i somras och service med byte av Haldex pump förra månaden. Kan något vid dessa ingrepp ha orsakat något? För något är knas!

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Jag ser inget samband alls med din service på bilen. En radiosignal är väldigt känslig för störningar som inte behöver vara på samma frekvens som sändaren, din fjärrkontroll som är en väldigt svag sändare som lätt störs ut.
    Står bilen på exakt samma plats som tidigare? Har du bytt wifirouter? Flytta eller stäng av mobiltelefoner (för test), en telefon som söker nät (om du har dålig mottagning och telefonen letar efter den närmaste masten eller byter mellan master) kan störa väldigt mycket i sin omgivning.

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2023
    Namn
    Johan Olin
    Ort
    Viken
    Inlägg
    2
    Nä, jag ser ej heller att det skulle vara något med servicen men ville ha med all "data" över vad som hänt sedan sist det fungerade. Ingt, så vitt jag vet, är ändrat varesig med antenner eller annat störande, vi "sitter" ute på en åker utan andra större företag runt oss. Och det borde fungera längre än 15 meter vid fri sikt.
    Anledningen att jag tog upp byte av ruta är att jag vet ju inte om mottagar antennen sitter där eller i hajfenan på taket. Sitter den i elektroniken i rutan kan det ju vara så att något hänt vid monteringen där.
    Men då vet inte du heller var antennen sitter för detta? Hade varit bra att kunna utesluta den med lixom.
    Senast redigerad av vfr den 2023-12-01 klockan 11:24. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Jag har en Tiguan -17 som det kan variera väldigt mycket på hur lång räckvidden med fjärrkontrollen är.
    På mitt jobb kunde jag starta värmaren ca 50 meter ifrån, sen helt plötsligt en dag var jag tvungen att stå ett par meter ifrån bilen för att det skulle fungera. Så var det nog i närmare 1 år, sedan plätsligt en dag, då fungerade det 50 meter ifrån igen.
    Hemma har jag bilen ca 100 meter ifrån och då har jag hus emellan. Oftast fungerar det utan problem, men ibland någon enstaka dag då är det helt omöjligt att starta den med fjärren. Nu har ju jag även dfreeeze så jag får starta det från telefonen istället.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Dom kan ha uppdaterat programvaran för värmaren..
    Gjorde det själv igår, då jag försöker få till det så värmaren kan startas från flyget..

Liknande ämnen

  1. .
    Av Dieselkork i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-30, 07:28
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-02-19, 12:09
  3. SD-kort till Infotainment uppdatering... ?
    Av 2stroke i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 11:15
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 00:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin