Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    73

    Centrallås bakdörr Golf 7

    Märkte idag att h-bakdörr inte låser.
    När jag öppnar dörren så syns det i infotainment att den är öppen.
    När jag låser upp klickar det i dörren men när jag låser är det tyst.
    Jag har erfarenhet av VW´s dåliga lås, bytte faktiskt h-bak på min Golf 5a nyss men det var för att den inte gick att låsa upp.
    Det är väl bara att beställa ny låskista?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2024
    Namn
    M M
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Hej, undrar om du lyckats åtgärda låset, min Mk7 låser inte v-bakdörr, antar att någon komponent frusit fast. För kallt för att jobba med detta även i garaget.
    Senast redigerad av vfr den 2024-01-06 klockan 15:57. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    73
    Körde in bilen på jobbet där den fick stå några timmar och smörjde alla lås med låsolja.
    Nu fungerar allt perfekt.
    Den här förbannade kylan ställer till mkt skit.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Jag gick en kort period helt fel i livet och köpte mig en fabriksny Volvo V70 årsmodell 2010. Till mitt försvar så var den sjukt billig på kampanj så vid försäljning några månader med "nu räcker det" senare så var det ett nollsummespel, såldes till inköpspris.

    Så till sak, det Svenskaste av det Svenska, en Volvo V70 klarade inte av en Svensk vinter i Huvudstaden. Vid -10 hade fettet i låskistan fryst så förardörren gick inte i lås och fick bärgas till verkstad eftersom det inte går att köra med en bil som inte håller dörrarna stängda. Hur fan kan man misslyckas med en sån enkel sak?

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2024
    Namn
    M M
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Tack för din återkoppling, det löste sig, hög värme i kupen i 1 timme och därefter hårfön mot dörrlåset.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2024
    Namn
    M M
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag gick en kort period helt fel i livet och köpte mig en fabriksny Volvo V70 årsmodell 2010. Till mitt försvar så var den sjukt billig på kampanj så vid försäljning några månader med "nu räcker det" senare så var det ett nollsummespel, såldes till inköpspris.

    Så till sak, det Svenskaste av det Svenska, en Volvo V70 klarade inte av en Svensk vinter i Huvudstaden. Vid -10 hade fettet i låskistan fryst så förardörren gick inte i lås och fick bärgas till verkstad eftersom det inte går att köra med en bil som inte håller dörrarna stängda. Hur fan kan man misslyckas med en sån enkel sak?
    Hahaha, gick fel i livet och köpte V70, tycker att Volvo är bättre än VW dock alldeles för dyra idag.

Liknande ämnen

  1. Bakdörr som inte går att öppna. Golf 2003
    Av LABubblan i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 02:55
  2. List/styrskena på bakdörr golf mk5
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-05-27, 10:44
  3. Bakdörr går ej att öppna utifrån, Golf IV
    Av Torre Tdi i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 22:29
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:04
  5. Golf III bakdörr = vento bakdörr?
    Av b_mattias i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 14:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin