Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: We Connect

  1. #21

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Nu funkar inte appen... "Tyvärr! Fordonsrapporten är inte tillgänglig just nu. Försök igen senare."
    "Anslutningen misslyckades"

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Funkar "Volkswagen appen" nu för er andra? Strax under "Klimatreglering" har jag "Fordon" och den har aldrig funkat. "Tyvärr, nu gick något fel här. Försök igen senare"...

    Även under "Fordonets tillstånd" är det något tokigt. "Belysning" och "Komfort har "varningstrianglar. Varför då kan man undra? Går inte att klicka på och i bilen visas inga problem.

    /awwd

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Betalar ni för era appar? Jag har en E-Golf men får inte ut något vettigt av min app utan att betala hutlösa pengar för den. Hade varit nice att kunna se hur lång räckvidden är via telefonen.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Gällande e-Golf så kan du se räckvidd i km, SoC, starta/stoppa laddning, starta/stoppa klimatisering med angiven temperatur, ställa olika avresetider med laddning till angiven SoC samt klimatisering, tuta/blinka, kördata, position, m.m. med kostnadspliktig grundfuktionalitet.

  5. #25

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av awwd Visa inlägg
    Funkar "Volkswagen appen" nu för er andra? Strax under "Klimatreglering" har jag "Fordon" och den har aldrig funkat. "Tyvärr, nu gick något fel här. Försök igen senare"...

    Även under "Fordonets tillstånd" är det något tokigt. "Belysning" och "Komfort har "varningstrianglar. Varför då kan man undra? Går inte att klicka på och i bilen visas inga problem.

    /awwd
    Har du iPhone eller Android?

    Min Android strular kanske en gång av tio.
    Första valet "Fordon" ska väl vara för att låsa/låsa upp bilen och den verkar inte fungera hos nån.
    Använder mest för att starta värmaren. De andra funktionerna har jag knappt testat. Men de verkar fungera (förutom lås/lås upp då). Inga varningstrianglar.

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Har Android. Roligt att du påpekar att "Fordon" (dvs lås/lås upp) inte verkar funka hos någon. Ringde till VW support och enligt dem finns inga kända fel med appen, allt fungerar felfritt... Som vanligt så innebär deras felsökningsscheman att man mer eller mindre ska om-installera hela mobilen innan de börjar felsöka i sin ände.

    "Varningstrianglarna" har försvunnit, inså att det var meddelanden från senaste gången jag körde, då med släp och den varnade för lyset på släpen och även låsningen på draget. Denna detaljinfo finns inte i appen, men när jag loggade in på My Volkswagen på datorn fanns förklaringar där.

    /awwd

  7. #27

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Nils-Göran Bakkerud
    Ort
    Lindome
    Inlägg
    11
    Precis så ja, lås/lås upp har inte funkat för mig sen vw-appen ersatte we-connect. Får bara upp ett felmeddelande som säger ”oj, något blev fel försök igen” eller något i den stilen.

  8. #28

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Jag fick också mail om att WeConnectGO skulle upphöra att finnas.
    Jäkla skit då jag använde den appen en hel del för att registrera mina körningar mm.

    Men så läste jag att man kunde ladda ner all samlad info om min bil och mitt konto, körningar tankning har allt, i en fil för framtida bruk.

    Jag gjorde så och det enda man fick var allt i siffror, typ tabellform.
    Jag vill ju kunna få upp allt för visning så som man kunde i GO-appen, alltså se mina körningar på karta etc etc etc, men inte fan då…
    kontaktade VW supporten med fick bara trams som svar, typ ladda ner alla data, som jag gjort, men det går ju inte att använda till nåt vettigt.

    Och den nya VW-appen är närmast värdelös i nuläget, med massor som fattas från den gamla GO-appen.

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    När jag hade telefonkontakt med VW support så blev jag varse att den "bild" på bilen som visas i appen förväntades vara "min" gröna Passat, inte den tecknade bil jag ser.

    Fick någon vecka senare detta mailsvar; "Tack för att du använder Volkswagens digitala tjänster.

    Som en del av vårt produktunderhåll och vidareutveckling av vår Volkswagen-app stöds inte längre fordonsbilden som visas i Volkswagen-appen för fordon från och med (2020).

    Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra och vidareutveckla våra produkter för att kunna erbjuda dig nya, innovativa och kundvänliga funktioner i appen.

    Vi ber om er förståelse för denna åtgärd.

    Vi ber om ursäkt för besväret. "

    Känns väl som ett mindre problem än att lås/lås upp inte fungerar. Så skickade in den frågan igen och väntar nu på svar. Tyvärr har jag låga förväntningar, sannolikt "stöds inte" denna funktion i min fyra år gamla bil. Får för mig att just 2020 verkar vara ett "besvärligt mellanår" just mjukvarumässigt, har haft problem tidigare också med att bilen inte gick att nå remote överhuvudtaget. Skulle enligt support "bara" vara en uppgradering av mjukvaran för SIM-kortet. Slutade med total mjukvaruuppdatering = 8h verkstadsjobb för över 4000 kr...

  10. #30

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Från och med 2020? Jag ser "min bil" snett framifrån/sidan (2023).
    Fast ofta är bilden bakifrån med röda baklysen. Vet inte vad det innebär?

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Får ibland för mig att VWs mailsvar är "maskinöversatta" från annat språk så de avser antagligen endast årsmodell 2020. "Från 2020" skulle ju betyda alla moderna VW vilket känns otänkbart. Om endast rör 2020 styrker det ytterligare mitt antagande att my 2020 är "besvärligt" mjukvarumässigt.

    /awwd

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Robin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    42
    Jag har en 2019 Golf kombi och har lås/lås upp osv samt bilden på bilen är rätt modell och färg. Känns märkligt om din 1 år nyare bil inte är kompatibel.

  13. #33

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Jag undrar om det är tekniken i bilarna som skapar dessa problem, eller de på andra sidan som programmerar. De problem som beskrivs här är identiska med de jag hade 2016 när den bilen var ny.

  14. #34

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Nu har det lagts till en möjlighet i appen, att bekräfta sin identitet, för att kunna låsa/låsa upp.
    Verkar gå via en extern app från IDnow. Men jag har inte provat...

  15. #35

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Precis. Nu funkar lås/lås upp i appen. Min identitet var redan bekräftad sedan tidigare, så det behövde jag inte göra.

    /awwd

  16. #36

    Reg.datum
    sep 2021
    Namn
    Robin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Nu har det lagts till en möjlighet i appen, att bekräfta sin identitet, för att kunna låsa/låsa upp.
    Verkar gå via en extern app från IDnow. Men jag har inte provat...
    Ja den funktionen har jag använt i gamla appen men har varit grå i nya appen tills nyss då den verkar aktiv även i nya. Gillar att de släpper en ny app parallellt under lång tid för att sen stänga ner gamla när nya inte ens har basfunktionerna aktiva. Så mycket strul som denna nya haft sedan gamla stängdes ner är löjligt. Nu verkar den tack och lov fungera hyfsat senaste tiden.

Liknande ämnen

  1. We connect
    Av danielg i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2022-04-13, 07:03
  2. We connect
    Av fritz76 i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2021-10-25, 08:04
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2020-09-02, 18:43
  4. VW connect
    Av OLW i forum VW-forum
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2019-06-10, 10:36
  5. App connect?
    Av oskee i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-07-09, 20:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin