Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167

    Service avtal 6000mil/3år, Passat alltrack, värt det?

    Funderar på om detta är något att bry sig om, jag har en bra verkstad, som är auktoriserad, och prisvärd.

    Men Service avtalet blir 4308:- per år. Eller 12924:- på tre år.
    Då funderar jag på om man får med 6000 milaservicen eller om dom exkluderar den efter som det gäller till 6000mil.

    Känns dyrare än vad man faktiskt får för det med ett oljebyte eller två..

    Det gäller en Ny Passat Alltrack. antar att den har service intervall varje år eller typ 2000mil?

    Några tankar?
    Senast redigerad av Bowen den 2023-10-13 klockan 12:58.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    En diesel? DSG-olja tror jag byts först vid 12000 mil, numer.

    Jag skulle spontant säga att det inte lönar sig. Bromsvätskebyte, stor inspektion och Haldex-oljebyte ingår efter tre år, men det är inte tilläggsarbeten som är särskilt dyra. I övrigt första inspektion, friskluftsfilter efter två år samt två motoroljebyten över 6000 mil.
    Senast redigerad av vfr den 2023-10-14 klockan 22:57. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Yes det är en diesel.

    Nej jag tänkte nästan det när jag funderade efter
    Då är det inte så mycket dom första tre åren i standard servicar alltså?*

    Skippar nog "serviceavtal"

    Tack!
    Senast redigerad av vfr den 2023-10-14 klockan 22:58. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Det är kanske skillnad på nybil. På min inte så nya bil bad jag servicerådgivaren kolla vilka service och inspektioner som var schemalagda de kommande tre åren och vad de kostade 2022. Det var väldigt förmånligt i mitt fall att teckna avtalet på en fem år gammal bil. Jag kan ju serva på annan verkstad men historiken är klockren hos märkesverkstaden så jag väljer att fortsätta så, och inte är det i mitt fall dyrare, kanske till och med billigare än att välja annan oberoende verkstad i Stockholm.

    Fixerat på 329kr/mån i 36 mån (totalt 11.844kr) utan konjunkturprishöjningar för service som kostar nästan 18.000kr (2022 års priser) att köpa som lösnummer vilka justeras efter konjunkturen är en nobrainer. För mig i alla fall.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Bowman Appleseed
    Ort
    Vgr
    Inlägg
    167
    Ja, det bör ju inte vara nånting i princip på en ny bil som crille82 skriver här ovan.
    går nåt annat sönder har jag ju garanti.
    Den andra verkstaden jag har är väldigt prisvärd, och officiell/auktoriserad, och några oljebyten kommer inte kosta över 12000:-

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    För några år sedan kostade serviceavtalet 99:-/månad. Det var tider det...
    När jag bytte bil för ett år sedan, så kostade det 229:-/månad (8244 kr för 3 år). Tveksamt om det lönar sig. Men det är ju smidigt

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Finns det möjligtvis något dokument som beskriver serviceschemat per modell? Ett par tre månader till nästa service men jag har börjat kolla lite smått då jag inte har ngt serviceavtal längre. När jag går in på den lokala VW-auktoriserade verkstadens sida så föreslår den endast ett vanligt oljebyte. När jag läser ovan så ser jag "Bromsvätskebyte, stor inspektion och Haldex-oljebyte ingår efter tre år". Inget jag ser i mitt protokoll från senaste servicen, också på en auktoriserad verkstad. Bilen blir 4 år vid nästa service.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Haldex 5 bör du serva själv, då VAG inte tar ut pumpen och rengör silen/filtret!

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    För några år sedan kostade serviceavtalet 99:-/månad. Det var tider det...
    När jag bytte bil för ett år sedan, så kostade det 229:-/månad (8244 kr för 3 år). Tveksamt om det lönar sig. Men det är ju smidigt
    Ja sitter ju på 99kr på Golf R från 2021, måste man ju säga är hyffsat prisvärd . Men såg att de höjt det nu det och dragit ner milen vid nytecknande :/...

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Vi signade på det, för fruns bil.
    Ett erbjudande från VW Stockholm/Din bil på "gamla bilar".
    Tror det lönar sig för oss, då vi signade på det precis innan en service.
    Hinner i alla fall med en inspektion, 1 olje, 1 Haldex samt en DSG innan det går ut, förutom den service som gjordes vid tecknadet.

    På min Passat så kostar inspektion, med oljebytet motor och DSG 10500kr - 13000kr hos auktoriserad här i Stockholm.

    Najs att ha det förbetalt, även om man ändå betalat samma i slutändan

Liknande ämnen

  1. Service passat alltrack -14 knas?
    Av Bowen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-04-18, 07:31
  2. Köpråd Golf alltrack vs passat alltrack
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-08-15, 08:54
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 09:51
  4. Service Passat tdi?
    Av bollkontroll i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 17:34
  5. Service Passat 1.8T-05
    Av iceman1975 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin