Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Fredrik Lindsten
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3

    Återkallelse Passat GTE, problem med högvoltsbatteri

    Hej! Jag har en VW Passat GTE 2016 som nyligen var inne på verkstad för en reparation. Verkstaden sa först att de skulle passa på att utgöra en garantiåtgärd; att lägga på ett vaxlager på högvoltsbatteriet då det varit problem med fukt. När jag hämtade bilen frågade jag om detta, och fick då svaret att VW dragit tillbaka den rekommendationen. Mekanikern trodde att anledningen var att det var en större återkallelse på gång, och att man därför pausat den här typen av garantiåtgärder, men hade inte så mycket mer info än så. Är det någon här som känner till detta?

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2023
    Namn
    Christian Andersson
    Ort
    Nora
    Inlägg
    2
    Hej Jag hade också en service där de skulle göra en garanti åtgärd på högspännings sidan sent förra året. Visade sig att teknikern var sjuk och denna sköts upp till 29/1-24 Den är nu utförd och såg att det låg ett protokoll på passagerarsidan innan jag hämtade ut bilen. Trodde att det skulle stå vad som gjorts, men icke. Det var bara ett Servicebevis där "verkstadens registrering" hänvisade till 93n5 genomförd
    Finns det någon sida där man kan se vad en återkallelse innehåller?

    Passat GTE 2020.
    /Christian

Liknande ämnen

  1. Passat 07, EPB problem
    Av Bara 7 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2022-10-18, 20:53
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-03-09, 18:32
  3. Vw passat 2,0 tdi problem
    Av zingo89 i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-17, 07:33
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-09-13, 18:45
  5. VW Passat 2,0 -96 01M Problem
    Av MrStax i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin