Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nya VW Tiguan

  1. #1
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131

    Nya VW Tiguan

    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Ja Verkligen!, jäkla lyft i kupén! . Volymratt och riktiga knappar på ratten tillbaka!

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Det ser ut som en trevlig uppdatering helt klart. Men det här med touchkontrollerna... Det finns väl ingen som gör såna typer av "innovativa" lösningar utan att testa dem på olika fokusgrupper. Det verkar ju som typ alla som försöker använda dem tycker det funkar riktigt dåligt, precis som reglage för klimat som inte är bakgrundsbelysta. Såna otroligt klumpiga missar, men jag läste att en hel avdelning som jobbar med mjukvara fick lämna sina skrivbord.

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Ja det är ganska otroligt... Audi valde en medelväg med delvis knappar för reglering av det mest basala.

    Provade och övervägde att köpa en Golf MK8 eller Cupra leon 300 MK4 2023 för några månader sedan men kom fram till att jag behåller Leon Cupra MK3 bla pga MK8.ans /Cupra MK4 infotainment instabilitet samt touch kontroller i allt för stor omfattning. Har en bekant som äger en MK8 jag intervjuat .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Infotainment har inte varit VWs styrka. Medan det i Audi flyter på utan lagg. Men i videon såg det ut som det var helt ok i nya Tiguanen.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    precis som reglage för klimat som inte är bakgrundsbelysta. Såna otroligt klumpiga missar, men jag läste att en hel avdelning som jobbar med mjukvara fick lämna sina skrivbord.
    Klimatreglagen är bakgrundsbelysta på nya Tiguan. I princip samma design som på ID.7.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Provade och övervägde att köpa en Golf MK8 eller Cupra leon 300 MK4 2023 för några månader sedan men kom fram till att jag behåller Leon Cupra MK3 bla pga MK8.ans /Cupra MK4 infotainment instabilitet samt touch kontroller...
    Det blir samma typ av infotainment och ratt som i Tiguan generation 3 och Passat generation 9 när Golf generation 8 uppdateras under nästa år.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-26, 21:49
  2. Ny Tiguan och Car-Net
    Av mofo i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-15, 21:58
  3. Tiguan
    Av lerling i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-06-02, 14:37
  4. Nya Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 07:35
  5. Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin