Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2023
    Namn
    Gustaf Andersson
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    3

    Backkamera flippar inte ut ur emblemet. passat b8 -16

    Hej, jag köpte en passat b8 från 2016 nyligen privat via blocket, säljaren talade om att backkamera inte fungerade så de är inget konstigt och att den bara ”slutade fungera”. Jag köpte bilen till bra pris och tanken är att jag skall dra husvagn med bilen och därav vill jag laga backkameran.

    Backkameran flippar inte ut ur emblemet och ingenting ändras på skärmen i kupén.

    Den elektriska bakluckan fungerar precis som den ska samt att både parkeringssensorerna fram och bak fungerar på så sätt att de låter när man kör nära något eller backar nära något men får inte ens upp den optiska vyn av en bil på skärmen så att man ser hur nära man har kvar till de man backar emot.

    Jag har kollat säkringar, bytt ut hela bakluckehandtaget som jag köpte via bildelsbasen ink kamera med lika nummer på men helt utan framgång.

    Finns de något mer jag kan felsöka själv eller är de bara lämna iväg bilen på felsökning hos auktoriserat verkstad? Mvh G

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Har du kollat felkoder?

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2023
    Namn
    Gustaf Andersson
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    3
    Nej, jag har inte gjort de.. har kikat på felkodsläsare men vet inte riktigt vilken man ska ha. Mvh G

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2023
    Namn
    Johan Viklund
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1
    Hade själv samma problem med en golf 7 nu nyligen. Har du kollat om backljuset fungerar? Visade sig att mitt inte fungerade och efter byte av backljuskontakt som sitter på växellådan så började backkameran fungera igen.

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2023
    Namn
    Gustaf Andersson
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    3
    Backljuset fungerar utan problem tyvärr..��

Liknande ämnen

  1. Glapp backkamera Passat 2.0 TDi -2017
    Av ErikRH i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2023-07-31, 00:56
  2. Backkamera passat kombi 3c
    Av F0nziE i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-02-13, 13:21
  3. Backkamera vs parksensorer passat B7
    Av fear50 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-14, 05:45
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-03-04, 21:52
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-01-28, 12:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin