Jag har problem med en golf mk3 från 98 jag nyligen införskaffade mig. Den gick riktigt bra då jag köpte den förutom att den vart svårstartad då mina föräldrar ville provköra den då jag hälsade på dom under kvällen. Nästa dag, mot kvällen då jag var runt och körde så fick jag tjyvstopp medans jag körde den. Den startade dock därefter och jag började röra mig hemmåt men då dog den igen när jag körde och den här gången startade den inte igen. Jag tömde batteriet då jag försökte få igång den sen så jag bytte det och lyckades köra hem den med endast 2st tjyvstopp varpå den startade upp varje gång efter dom. Jag bytte därpå tändspole men samma sak hände efter jag var ute och körde den och därefter har den inte startat en gång. Jag har bytt bränslepump, bränslefilter, fördelarlock/arm och tändspole som sagt var.

Jag har kollat så att den tänder vilket den gör men det verkar inte som att den får bränsle eftersom den går på startgas. Jag har kollat gummi flänsen till monojetten och den ser ut att vara hel när jag vickar på den. Hall sensorn i fördelaren ser också ut att fungera som sen ska eftersom den går från 12 till ungefär 0 volt då den ska. Det går ström fram till insprutaren men är osäker om den får puls att öppna då den ska. Relät som styr både bränslepump och ECU (167) går eftersom jag får bränsle som pumpas igenom slangen då den primar sig (det går även att höra).

Jag har ingen aning vad jag ska göra för att gå vidare nu, det enda jag kan konstatera är att det är något aom gör så att bilen ej får bränsle.