Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2022
    Namn
    Michael Hansson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Högtalarproblem transporter 2015

    Tja mina högtalare strular i dörrarna det är bashögtalarna de låter men basarna har lagt av det är en t5 transporter det hände exakt samma sak på förra bilen Vad kan vara felet? Har plockat bort stereon och ingenting ser galet ut bilen är 2015.

    Eller är det bashögtalarna som sitter vid vindrutan hur som helst låter alla högtalare men ingen bas

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Du har förstås kollat på ljudinställningen att basen inte står på minus. Är det oavsett ljudkälla? Alltså radio, bluetoothstreaming osv.
    Basarna sitter i dörren. Du kan testa dem genom att dutta på terminalerna med ett typ 9 volts batteri och höra om det sprakar och konan rör på sig, då måste dörrsidan av eller om du hittar rätt kablar i kontaktstycket bakom radion.

    Sen är det ju lite märkligt att det hänt dig samma på en tidigare T5. Den kanske inte gillar musiken du spelar

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Lite snurrigt med begreppen: "bashögtalarna de låter men basarna har lagt av" !
    Nåväl, ett högtalarelement kan ha två typ av skador, brott i talspolen = helt död, inget ljud alls och fysiskt skadat som sprucken kon och deformerad korg vilket bruka märkas som missljud i form av surr och sprak.
    Då du säger att det låter från alla högtalarna, och som jag förmodar, att ljudet är basfattigt så sitter felet troligen inte i högtalarna, utan snarare i huvudenheten, kablaget eller om tillämpligt i delningsfiltret.

  4. #4
    Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Citat Ursprungligen postat av Komtitta Visa inlägg
    Eller är det bashögtalarna som sitter vid vindrutan
    Vid vindrutan sitter det diskanthögtalare. Bashögtalarna sitter där det finns mycket plats, troligen i dörrarna.
    Kan du förtydliga vad du menar med "bashögtalarna de låter men basarna har lagt av" ?

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2022
    Namn
    Michael Hansson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Det kommer ljud från dom men väldigt lite ljud när jag drar på max, Men ingen bas alls. Först la höger högtalare av sedan vänster efter ett par veckor precis som på den förra bilen.

    - - - Uppdaterad - - -

    När jag drar på max så kan jag höra lite ljud från bashögtalarna men ingen bas alls jag antar att stereon är väck då
    Senast redigerad av vfr den 2022-10-24 klockan 08:47. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Dsg transporter.
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-04, 15:34
  2. Transporter T5 2015: RCD 310 + Bluetooth
    Av the_geniuz i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 10:58
  3. Högtalarproblem Golf 4 1,6 2004
    Av CroW i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-13, 16:16
  4. Transporter T4
    Av Rydberg i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 11:21
  5. Vw Transporter 2,5td -96
    Av tjipp i forum Projektforum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 23:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin