Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Niklas81
    Gäst

    Byta lyktor fram, bagagebelysning passat

    Har köpt en Passat 1.8 -97. Men den har riktigt kass ljus på halvljuset, går det byta till -01 strålkastare fram?

    Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Hej!!

    Nej 01:ans framlyktor passar INTE!
    Totalt annorlunda hela fronten om du kollar så ser du att motorhuv, stötfångare fram, skärmar lysen, frontplåt eller ja hela frontpartiet är helt annorlunda!,
    montera istället 2 eller 3 extraljus eller en liten smidig ljusramp!

    Har du mer passat frågor kolla in på vwpc.se istället!
    Svenska passat klubben!!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Har köpt en Passat 1.8 -97. Men den har riktigt kass ljus på halvljuset, går det byta till -01 strålkastare fram?
    Nej inte om du vill ha orginalstyrålkastare , skiljer en hel del på framskärmarna & huv på gamla och nya fronten.
    En kollega till mig köpte en krockad 99:a och fick för sig att bygga om fronten till en 01:a. (Plåtslagare hos oss)
    Dock så sket det sig med lyctorna pga framskärmarna och andra infästningar till dessa. (Har för mig han beställde hem skärmar/huv från 01-> men fick ej infästningarna att passa på skärmarna.).

    Dock finns det eftermarkans lycktor som liknar den med facelift.....och med lika kasst ljusflöde.

    Xenonkonvertera istället om du ska ha bätte lyse.

    Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare
    Inbyggt i låskistan , den bryter dock på jordsidan.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Någon hann före. =)

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Någon hann före. =)
    hehe

  6. #6
    pa_forsgren
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Niklas81 Visa inlägg
    Har inget fungerande lyse i bagaget, lampan är hel, men med mätare så ser jag att ingen ström kommer i utaget, kollat säkringar, andra tips? Vart sitter eventuell strömbrytare?
    Felet sitter sannolikt i låset i bakluckan. Microbrytaren som inte fungerar.
    Skroten har fungerande för 125:- exkl frakt.

    /Pär

  7. #7
    Niklas81
    Gäst
    Tackar för alla tips och länk!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin