Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    VWR18
    Gäst

    Golf gti -86 med 1.8t tagit fart igen.....

    Efter massa jobb med huset under sommaren har nu projektet tagit ny fart.
    Motor och växellådan är på plats, lådan är ombyggd med fästen från 02a och med mekanisk koppling.
    Kylarbalken är också ombyggd för att passa Mk4 kylare och en front monterad intercooler.
    Motorfästena är utbytta till Dli-tekniks både fram och bak och vr6:ans växellådskudde samt powerflex bussningar i balkfästet!

    Hoppas snart kunna provstarta och bygga klart chassi och bromsar till Bug Run 08

    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-10-15 klockan 21:27. Anledning: La upp bilden direkt istället för en länk.

  2. #2
    VWR18
    Gäst

    Vad tycker ni om detta?

    Har försökt få in IV:ans instrument och reglage i II:an, en liten tjuv titt på provmonteringen.
    Gärna komentarer.....

    http://www.garaget.org/show_ext.php?...8&image=657368

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Mycket snyggt längtar till bug run och at få se den klar, precis som många andra bygge här...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lasse H
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    147
    O harrejavvlar, är motorn ny ur kartong eller? Ser inte ut att vara ens en smutsfläck på rovan ju! Knävlars krut, om jag bara hade större garage.... Fett projekt är det.
    Senast redigerad av HRC den 2007-12-02 klockan 22:59.

  5. #5
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av HRC Visa inlägg
    O harrejavvlar, är motorn ny ur kartong eller? Ser inte ut att vara ens en smutsfläck på rovan ju! Knävlars krut, om jag bara hade större garage skulle jag också försöka bygga mig en. Fett projekt är det.
    9700mil innan renovering och uppgradering!

  6. #6
    VWR18
    Gäst
    Lite ny uppdatering!

    Efter en massa strul med immobilizer har nu äntligen motorn provstartats.
    Det mesta är på plats under huven förutom lite ic-rör som fick göras om för att få plats med Golf 2:ans spolarvätskebehållare.

    Tajt och millimeter passning på det mesta!
    Lite upputsning på det som blivit repat under installationen skall också göras samt dra lite snyggare slangdragningar ( kanske stålomspunnet på det mesta )
    Eller vad tycker ni?

    http://www.garaget.org/show_ext.php?...8&image=727045

    http://www.garaget.org/show_ext.php?...8&image=727048

  7. #7
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Ett snyggt bygge men du kan ju byta till den mindre spolarbyttan på 4l så slipper du ha det så tajt vid insug,tryckrör, den mindre behållaren är blå på vissa bilar som kan passa in bra med dina slangar.

  8. #8
    VWR18
    Gäst
    Tack för tipset, den jag har är väll lite onödigt stor.
    Sitter den mindre på någon speciell modell?

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sitter en 4liters på min GTI 8 v - 88.

    Iofs en tysksåld bil.

    http://golfarna.fotopic.net/p39089738.html

    Kan se om jag hittar något artnr , skriver det isf här.

  10. #10
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Om Henrik kan få fram nr på burken så kanske du kan få tag i en ny på vag men det kan ju gå ändå om du åker över till vag och frågar om behållare på 4l för dom kan väl inte vara så dyra,

    PS Jag har även en på ca 1l som sitter i bagaget på vissa mk2or som ska passa fram och jag ska försöka o få dit den på min busbil när jag frisknat till.

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    535 955 453 behållare + 1H0 944 455 lock

    För bilar utan strålkastarspolar system.
    Står tyvärr ej mängd men det borde vara det med tanke på att min bil saknar strålkastarspolarsystem = Lilla behållaren.

  12. #12
    VWR18
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Om Henrik kan få fram nr på burken så kanske du kan få tag i en ny på vag men det kan ju gå ändå om du åker över till vag och frågar om behållare på 4l för dom kan väl inte vara så dyra,

    PS Jag har även en på ca 1l som sitter i bagaget på vissa mk2or som ska passa fram och jag ska försöka o få dit den på min busbil när jag frisknat till.
    Jag har en sitter bakom hjulhuset där bak, kanske ska flytta fram den då och spara lite vikt!

  13. #13
    VWR18
    Gäst
    Tack Henrik för artnummer.

  14. #14

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Ingen orsak. ;-)

  15. #15
    mickecorrado
    Gäst
    Ser bra ut. Vad skall du använda för motorstyrenhet och kablar?

    Har själv funderingar på detta http://www.qpeng.com/component/optio...d,75/vmcchk,1/

  16. #16
    VWR18
    Gäst
    Jag kör med orginal Boschmotronic och Turbocenter progranvaror både för 98 okt och E-85.

    Om du inte har sett så har jag komplett el från Golf IV både till motorstyrningen och innre regalge och instrument!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin