Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    JohanGolf
    Gäst

    GTI V Chip vs. Mitsubishi EVO 7

    Har börjat komma in lite på bytartankar eftersom jag alltid har sucktat efter EVO-bilarna.

    Är grymt nöjd med Golfen som det är; grymt bekväm, snabb, ny ( modern ) och problemfri mm.

    Men det känns som om man vill trimma ordentligt osv så kanske en EVO är en bättre utgångspunkt.

    Iof så känns det som att EVO'n skulle vara mycket värre att leva med..varje dag till jobbet!

    1. Idag har jag DSG, CD-växlare, GPS, chip, full
    Mr Cap historik, dragkrok, Sollucka etc...3500 mil. Vad tror ni den står i för pris?

    2. För och nackdelar med bilarna?

  2. #2
    Aero++
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av JohanGolf Visa inlägg
    Har börjat komma in lite på bytartankar eftersom jag alltid har sucktat efter EVO-bilarna.

    Är grymt nöjd med Golfen som det är; grymt bekväm, snabb, ny ( modern ) och problemfri mm.

    Men det känns som om man vill trimma ordentligt osv så kanske en EVO är en bättre utgångspunkt.

    Iof så känns det som att EVO'n skulle vara mycket värre att leva med..varje dag till jobbet!

    1. Idag har jag DSG, CD-växlare, GPS, chip, full
    Mr Cap historik, dragkrok, Sollucka etc...3500 mil. Vad tror ni den står i för pris?

    2. För och nackdelar med bilarna?

    Varför skulle Evo vara en bättre utgångspunkt ??4WD snor mer och mer effekt.Enkelt.Lägg större turbo ,spridare,bränsllepump så får Evo passa sig även med 350 hkr kitt.

    Byt inte bort en bil mot Evo ,Gti är en perfekt bil,har ägt en sån i 1½ år inget negativt om det bilen alltså,men var tvungen ändå att sälja den till slut pga ökning i familjen.

    GTI Respekt.Evo bra bil men ingen Respekt åt den.

    Mvh

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    ...en EVO piskar rätt mkt om man vill men då är den inge kul att köra varje dag...plus att allt kostar pengar=)

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Vill du trimma, och har kul hela året, skaffa en evo. Vill du ha en pendlarbil: kör din nuvarande GTI

  5. #5
    JohanGolf
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Varför skulle Evo vara en bättre utgångspunkt ??4WD snor mer och mer effekt.Enkelt.Lägg större turbo ,spridare,bränsllepump så får Evo passa sig även med 350 hkr kitt.

    Byt inte bort en bil mot Evo ,Gti är en perfekt bil,har ägt en sån i 1½ år inget negativt om det bilen alltså,men var tvungen ändå att sälja den till slut pga ökning i familjen.

    GTI Respekt.Evo bra bil men ingen Respekt åt den.

    Mvh

    Problemet är att jag kanske inte kan trimma speciellt mycket mer utan att ta risker med växellådan.

    Nån har nämnt att man inte skall överstiga 400 Nm med DSG och tror jag redan nu har 380 Nm..

    En liten detalj som jag oxå tänker på är det faktum att min bil kanske har en betydligt högre värdeminskning än vad en EVO har. EVO 6orna står typ stil och det borde bli likadant med 7orna.
    Det är ju en skön känsla att veta att man kan sälja bilen efter typ 2 år och nästan få samma pengar.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Grönberg
    Ort
    Ryd
    Inlägg
    2 055
    Citat Ursprungligen postat av JohanGolf Visa inlägg
    Problemet är att jag kanske inte kan trimma speciellt mycket mer utan att ta risker med växellådan.

    Nån har nämnt att man inte skall överstiga 400 Nm med DSG och tror jag redan nu har 380 Nm..

    En liten detalj som jag oxå tänker på är det faktum att min bil kanske har en betydligt högre värdeminskning än vad en EVO har. EVO 6orna står typ stil och det borde bli likadant med 7orna.
    Det är ju en skön känsla att veta att man kan sälja bilen efter typ 2 år och nästan få samma pengar.
    evo 6orna är väl det som är dyrast nästan av allt? då det är en väldans omtyckt modell

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av JohanGolf Visa inlägg
    Problemet är att jag kanske inte kan trimma speciellt mycket mer utan att ta risker med växellådan.

    Nån har nämnt att man inte skall överstiga 400 Nm med DSG och tror jag redan nu har 380 Nm..
    www.hgp-turbo.de har prylar till vxl lådan som fixar de problemen.


    .

  8. #8
    JohanGolf
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    www.hgp-turbo.de har prylar till vxl lådan som fixar de problemen.


    .
    Verstärkte 7Scheiben DSG-Kupplung:
    bis 650Nm Drehmoment
    Preis inkl. MwSt. € 2.800,00

    den e skön

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    www.hgp-turbo.de har prylar till vxl lådan som fixar de problemen.


    .
    Kostar bara 2800euro =)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin