Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28
  1. #1
    DennisV6
    Gäst

    VAG:s service.

    Man har ju läst här och där om att VAG har haft dålig service.

    Fick en punka i veckan, åkte in till VAG och det blev fixat gratis. Helt ok service :-)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Precis vad jag brukar säga=) Vi rockar!

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 341
    Härligt

  4. #4
    Särkelä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Precis vad jag brukar säga=) Vi rockar!
    Precis =)

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Trevligt med någon som är positivt inställd. =)

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Min förra Jetta var en ganska rostig historia.
    I samband med en längre vistelse i Österrike uppkom ett hål i avgasröret. Vad gör man, vem löser sånt på landbygden i alperna?
    Jag åkte till den lokala VAG återförsäljaren, 30 minuter senare var avgasröret redigt igensvetsat GRATIS. Mycket tacksamt för en fattig student!

  7. #7
    Joda
    Gäst
    ovanlig tråd detta.. Att Volkswagenverkstäderna gör något bra/rätt.. hehe..

    Det verkar hänt ett par gånger i alla fall!

    /Johan

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Jo det är ju annars bara klagomål man får höra. Men jag har aldrig haft några problem med min lokala vag verkstad.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Citat Ursprungligen postat av Joda Visa inlägg
    ovanlig tråd detta.. Att Volkswagenverkstäderna gör något bra/rätt.. hehe..

    Det verkar hänt ett par gånger i alla fall!

    /Johan
    En släkting till mig fick hela sin motor utbytt för att ett tändstift hade gått sönder. Bilen var 10 år gammal, men servad och köpt på samma verkstad. Fick endast betala materialet för kamremmen till den nya motorn.. De kallar jag bra service... var dock inte VAG...

  10. #10
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mawe Visa inlägg
    En släkting till mig fick hela sin motor utbytt för att ett tändstift hade gått sönder. Bilen var 10 år gammal, men servad och köpt på samma verkstad. Fick endast betala materialet för kamremmen till den nya motorn.. De kallar jag bra service... var dock inte VAG...
    Låter snällt..

    men,, Om ett tändstift gått sönder och delar trillat ner i förbränningsrummet så kan det vara så att verkstaden nyttjar sin försäkring. Eller om de tar det med tändstiftstillverkaren/bildelsåterförsäljaren. Givetvis så är dessa försäkringar ofördelaktiga. De får kanske inte betalt för atbetstid etc. så visst var det snällt.

    /Johan

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Själv har jag gått och väntat på att få min bil klar i te veckor nu på dinbil i Helsingborg... inte roligt alls! lite luddigt vad det är som tar sådan tid! hoppas det löser sig på måndag

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Själv har jag gått och väntat på att få min bil klar i te veckor nu på dinbil i Helsingborg... inte roligt alls! lite luddigt vad det är som tar sådan tid! hoppas det löser sig på måndag
    Hey! F***A inte upp den enda posetiva tråden om VAG nu...please!

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Hey! F***A inte upp den enda posetiva tråden om VAG nu...please!
    Får väl hoppas att dom tar sån tid på sig för att det skall bli så bra som möjligt! *uhum*

  14. #14
    TdiR
    Gäst
    Det är inte lätt
    Senast redigerad av TdiR den 2007-10-15 klockan 17:48.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Får väl hoppas att dom tar sån tid på sig för att det skall bli så bra som möjligt! *uhum*

    Ska tilläggas att jag skrev det där med glimten i ögat=)

  16. #16
    Fredrick
    Gäst
    Varför är alla VW verkstäder dåliga?

    Det måste du skilja mellan verkstäderna ifrån stad till stad, för dom har väl inte samma personal över hela landet och jag kan ej heller se att de har en policy att endast anställa dåliga, slarvliga, okunniga medarbetare.

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Min egen erfarenhet med en VW verkstad var när jag lämnade in min bil för att den inte hade någon tomgång.. Dom lagade min tomgångsmotor istället för att säga "Du måste köpa en ny tomgångsmotor för 3 lök". Tyckte jag var shysst.. kanske inte mer än rätt.. men jag var nöjd iaf

  18. #18
    TdiR
    Gäst
    frågan är om det är dåliga verkstäder elle gnälliga kunde

  19. #19
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag behövde inte betala något för komponentkontrollen på min busbil på den lokala vw verkstaden samt att vissa saker har jag fått gratis.
    Jag har även fått min bror o köpa en ny passat där samt att han servar den där med bra service.

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Dajan Vuong
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    36

    bra och dålig!

    Min tjejs bil fick problem med sin golf från 00-. airbag-lampan lös hela tiden! trots att bilen va mixrad och importerad från tyskland(japp vi blev blåsta på milen) så bytte dom ut krockkudden helt gratis!

    dåliga va ju när jag lämnade in min på service! Hade spolarvätska ända upp till locket . När jag skulle betala så blev jag debiterat 60kr för en liter spolarvätska.....lol! Gick tillbaka o frågade hur dom lyckades o trycka i 1 liter???? Fick pengarna tillbaka. 60kr är ingenting. Men att bli spottat rakt i nyllet på sån sätt....nä tack


    Generellt sett så e d inte så farlig med vag.......än så länge! Mkt värre hos volvo....tro mig!!!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin