Resultat 1 till 1 av 1
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2019
    Namn
    JeDe
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    12

    Kablar genom torpedvägg Polo V (6R)

    Ville bara dela med mig till er som funderar på att dra antingen en grov pluskabel (50 kvadrat) till stereo eller kupévärmarkabel från Calix in i kupén. Har dock inte sett det här alternativet förut.

    Finns en del förslag med allt ifrån att borra nytt hål till att använda det lilla befintliga hål som finns på höger respektive vänster sida som är gjort för vajern till huvöppningen (Det hålet är dessvärre för litet för Calixsladden som är ganska grov).

    Jag drog en 50 kvadrats pluskabel genom det lilla vajerhålet på höger sida och kupévärmarkabeln genom hålet på bilden nästan mitt under framrutan. Båda hålen är täckta med gummi/plastlock. En stor fördel är att montera ner handskfacket för då är det i stor sett bara att trycka in kablarna och dra in dem på insidan. Se till att använda kabelgenomföringar i gummi eller en del eltejp runt kabeln så att det tätar runtom och inte skaver från den vassa kanten. Ta också bort skyddsgallret i plast för insuget till fläkten så att ni kommer in med handen under plastskyddet.

    Hur ni sedan drar kablarna i motorutrymmet är upp till er, men min pluskabel går ut på högersidan och följer sedan torpedväggen på utsidan under isoleringen och går över till batteriet på vänster sida. Calixkabeln drar jag under plastskyddet där mekanismen till torkarna sitter och ut i motorutrymmet på vänster sida.

    Obs! Bilderna hamnade på sidan och verkar inte gå att redigera så jag hoppas ni har överseende med det.
    Bifogade bilder Bifogade bilder   
    Senast redigerad av Aqua_HeaD den 2021-02-04 klockan 20:51.

Liknande ämnen

  1. Ljussensor Polo 6R
    Av cheba i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 21:58
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-10-11, 21:44
  3. Polo 6R baklysen
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 17:02
  4. Polo 6r xenonkonvertering
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 19:12
  5. Köpråd Polo 6r
    Av sgt_nelson i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 23:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin