Resultat 1 till 1 av 1
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2021
    Namn
    Görkem Unal
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1

    Golf mk5 gti. Någon som har lyckats med rost garantin 12 år?

    Hej jag kör en Golf 5a gti. Model år -09 jag har nyligen upptäckt rost bubblor på min fram skärm passagerare sidan. Att den har börjat bubbla mot utsidan så måste detta vara djupt rost som jag inte visste om. Som tur bilen är en -09 så den garantin utgår 2021 4de april. Bild bifogad

    Jag ringde VW skadeverkstad i Göteborg (grafiska vägen) och bokade en garanti inspektion. Först försökte dom vända mig mot bilfirman där jag köpte bilen från och att jag löser problemet med dem. Jag tryckte på personen i telefonen att rost garantin gäller i 12 år och att ni kan ändå ta ett titt på min bil. Fram och bak med honom fick jag en datum för en inspektion i mitten av januari. Min fråga är hur stort sannolikhet kommer jag kunna gå igenom denna garanti processen?

    Haha , jag har en känsla att dom kommer neka min önskan och hitta på något att rosten är inte inifrån men är från stenskott. Har ni tips och råd för mig att lyckas med detta?

    Svenska är inte min modersmål, tack i förväg

    Skickat från min J9210 via Tapatalk
    Senast redigerad av Olsun den 2021-01-03 klockan 05:11.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-06, 21:40
  2. Dynavin DVN-VW i golf gti mk5. någon som har?
    Av Rs mannen i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 13:46
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 11:59
  4. Vad har dom lyckats med på Mantorp?
    Av Patrik_N i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 22:37
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin