Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2020
    Namn
    Kevin K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    VW Skadeverkstad Stockholm

    Jag skulle behöva lite råd ang. skadeverkstad i Stockholmsområdet. Jag har råkat ut för en mindre parkeringsskada, en buckla på framskärmen och lite repor på stötfångaren. Jag har kollat på de auktoriserade VW skadeverkstäder som försäkringsbolaget samarbetar med och kommit fram till att dessa verkar vara de "bästa" utifrån recensioner:


    MTO Bilcenter i Järfälla
    Werksta Nacka


    Har ni några erfarenheter av dessa verkstäder? Alternativt någon annan VW skadeverkstad som ni rekommenderar?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    MTO har jag goda erfarenheter av, men det är några år sedan. Det räcker ju med att en verkare slutar så rasar allting.

    Generellt gäller att om du är petig med slutresultatet - gör det klart för dem direkt. Många hastar igenom jobbet så snabbt och slarvigt som möjligt eftersom de får en fast peng från försäkringsbolagt.
    Ojojoj vad många backjobb jag har varit upphov till....

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    gunnar sandin
    Ort
    solna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    MTO har jag goda erfarenheter av, men det är några år sedan. Det räcker ju med att en verkare slutar så rasar allting.

    Generellt gäller att om du är petig med slutresultatet - gör det klart för dem direkt. Många hastar igenom jobbet så snabbt och slarvigt som möjligt eftersom de får en fast peng från försäkringsbolagt.
    Ojojoj vad många backjobb jag har varit upphov till....
    Jag har bra erfarenheter av Werksta i Danderyd. Flera tillfällen.

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2020
    Namn
    Kevin K
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Generellt gäller att om du är petig med slutresultatet - gör det klart för dem direkt. Många hastar igenom jobbet så snabbt och slarvigt som möjligt eftersom de får en fast peng från försäkringsbolagt.
    Ojojoj vad många backjobb jag har varit upphov till....
    Tack för svaret och tipset. Jag är verkligen petig så får vara extra tydlig med det. Överlag är jag förvånad över hur "få" bra VW verkstäder det verkar finnas i Sthlm området.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av kevink Visa inlägg
    Tack för svaret och tipset. Jag är verkligen petig så får vara extra tydlig med det. Överlag är jag förvånad över hur "få" bra VW verkstäder det verkar finnas i Sthlm området.
    Gäller tyvärr inte bara i Stockholm. Mekanikerna har dåligt betalt och jobbar på ackord, tror mycket beror på det?

Liknande ämnen

  1. Riktigt bra VW-verkstad i Stockholm?
    Av jbergin i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 14:20
  2. stylingbutik i stockholm med vw delar
    Av Rickard.v i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 22:29
  3. 8/5 VW Picknick på Gärdet i Stockholm
    Av Raz i forum Träffar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 13:50
  4. VW-picknick på Gärdet, Stockholm 9 maj.
    Av Hulken i forum Träffar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin