Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2020
    Namn
    Mats Svensson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    8

    Problem med Bluetooth på en vw touran.

    Tjena
    Har en vw touran från 2013.
    Jag har problem med att spela upp media (Spotify) från mobilen.
    Samtal funkar perfekt.
    Har provat med en galaxy s8 och s9 så det verkar som det är nåt med dom modellerna för när jag provar med en Huawei så funkar det perfekt.

    Är där någon som haft samma problem?
    Är kanske en inställning som ska ändras?

    Mvh Mats

  2. #2
    Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    199
    1. Sitt i bilen med radions bluetooth påslagen.
    2. Slå på bluetooth på telefonen och titta på telefonens bluetooth-sida. När den kopplar upp så kommer ett statusmeddelende upp på telefonen: "Ansluten för samtal och ljud" eller liknande. Står det bara "Ansluten för samtal" så saknas stöd för musik och annat.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 017
    Som Sture skriver - titta i mobilens bluetoothinställningar. Det kommer även upp lite frågor och val när du parar ihop telefonen första gången. Även i mediaenheten kan du titta under inställningarna, för audio streaming ska a2dp vara ibockat.

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2020
    Namn
    Mats Svensson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Sture_ Visa inlägg
    1. Sitt i bilen med radions bluetooth påslagen.
    2. Slå på bluetooth på telefonen och titta på telefonens bluetooth-sida. När den kopplar upp så kommer ett statusmeddelende upp på telefonen: "Ansluten för samtal och ljud" eller liknande. Står det bara "Ansluten för samtal" så saknas stöd för musik och annat.
    Har provat att ansluta och koppla från flera gånger, ibland kommer det upp att den är ansluten till media och ibland inte. Men oavsett så funkar det inte. Och det är som sagt bara galaxy s8 och s9 hittills som inte funkar. Min mobil funkar att koppla in till andra bilar och enheter utan problem så jag vet inte om det är min bil bara eller det är mobilen.

    Var och snackade med Volkswagen om detta och just den gången så var deras "media expert" där och han fattade ingenting om varför det inte funkar.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 017
    Okej så hur ser det ut med dina inställningar nu igen i de mobiler som inte fungerar som du önskar...? Skärmdumpar går bra så ser vi vad vi pratar om. Jag känner inte igen problem med att det funkar ibland och ibland inte, med en redan parad enhet som har fungerat. Vill bara försäkra mig om att du inte blandar ihop mobiler du parat med bilen och vad som funkar och inte funkar.

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2020
    Namn
    Mats Svensson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    8
    Jag gick ut och raderade alla mobiler i bilens minne och gjorde om allt med min mobil. Har bifogat foto på hur det såg ut med inställningarna på mobilen. Jag kunde inte spela upp någon låt från Spotify ändå.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 017
    Och i bilen är a2dp ibockad under bluetoothinställningar? Du har naturligtvis volymen ordentligt på i mobilen utgår jag ifrån när du spelar upp från Spotify eller vad du har för app för musik.

    Vad har du för version på operativsystemen i dina telefoner?

Liknande ämnen

  1. Problem med bluetooth
    Av NOlsson i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-29, 11:23
  2. Problem med en Vw passat 1.8t-02
    Av Teroxtosin i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 23:44
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 17:09
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 06:38
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin