Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Chondro
    Gäst

    Golf 3 fläkt och problem med körning över mittlinjen

    Har lite problem med min golf -96 , Vi börjar med fläkten när jag kör på fläkten på kall läge så kommer det luft men sen när jag vrider på värme så orkar den inte blåsa så mycket ?

    Nästa problem är att när man kör över mittlinjen så svajar hela bilen ,känns som en gungning i sidled , vad kan va problemet .....

  2. #2
    jooeell
    Gäst
    mittlinje problemet kan vara styrstagen eller dåliga bussningar! vad fläkten anbelangar så tippar jag på att det blir så för att den skickar luften en annan väg kanske täppt någonstans eller nått?!

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Helst sanslöst dålig rubrik, försök komma på något bättre nästa gång.

  4. #4
    jonas_lindquist
    Gäst
    Byt kupéfiltret. Det borde göra susen!

  5. #5
    Chondro
    Gäst
    Är redan gjort , det började med att fläkten slutade funka . Då byte jag fläkt men det var då problemet uppstog med värmen . kall luften flåsar på odentligt men när man vill ha varmt i bilen , så går fläkten men det blir inget flås ....

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kollat så alla spjäll öppnar och stänger som de skall?

  7. #7
    Nisse
    Gäst
    Problem att bilen gungar "över mittlinjen" kan vara liknande som jag hade på en saab, där var det ena dämparen bak som var helt slut, bilen var helt oberäknelig vid ojämnheter.

  8. #8
    Chondro
    Gäst
    Dämparna är okej , det känns som gungningarna kommer framifrån ....

  9. #9
    Särkelä
    Gäst
    Kolla hur däcken är slitna. annars kanske en hjulinställning kan fixa biffen.
    O kolla dom bakre länkarmsbussningarna hur dom ser ut. är ofta dåliga på treorna nu.

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    T.Gustavssons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tomas Gustavsson
    Medlemsnr
    3905
    Ort
    Hällefors
    Inlägg
    200
    Hade samma typen av svajningar på min golf mkIII. Blev betydligt bättre efter en hjulinställning.

    // Tomas

  11. #11
    Chondro
    Gäst
    Nu har bilen blivigt kollad , och det va bussningarna i bakvagnen samt bussningarna fram samt en sliten spindelled . Vart hittar man bra och billiga delar ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin