Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Thomas
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    11

    Tappat bort varning för omkörande bil

    Hej!

    Har köpt en begangnad bil - Passat 2018.
    Bilen har AID - Active Info Display.

    Då jag körde den de första dagarna kunde jag se i mitten på AID:n dels min egen bil samt en omkörande bil.
    Men inte längre. Vad kan jag ha stängt av för något?

    Utrusning utöver standard som kan tänkas ha något med detta att göra är:
    * Active Info Display, fullt digitala mätartavlor
    * Automatisk avståndsreglering ACC till 210 km/h och omgivningsövervakn.system "Front Assist" med City- nödbromsfunktion

    * Backkamera, Rear Assist


    Mvh Tobbe

  2. #2
    Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Köpte du den på en bilfirma har du garanti.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Jag tror inte visningen på AIDn är för omkörande bil utan för att visa att det ligger en bil i körfält till vänster framför dig.
    Kanske var det du menade, men AIDn signalerar inte för omkörande bil.

    Däremot är blind-spot lampan i backspegeln signal på objekt i döda vinkeln... typiskt bil på väg att köra om.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Thomas
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    11
    Så kan det vara!
    Men du vet inte hur jag får tillbaka den i min AID?
    Senast redigerad av vfr den 2020-11-06 klockan 11:01. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Kan det vara så att du slagit av din farthållare helt och att den inte ligger i "passivt" läge.
    För det är väl farthållaren som känner av det hela?

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Thomas
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Kan det vara så att du slagit av din farthållare helt och att den inte ligger i "passivt" läge.
    För det är väl farthållaren som känner av det hela?
    Aha - ska testa under dagen!

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag säger som jänkarna säger på sina forum - RTFM - så hade problemet varit löst för flera dagar sedan. Jag stannar där.

  8. #8

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    Roger Z
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    67
    Jag har oxå läst min manual ggr många till min Cupra Ateca -19, ibland hittar man bara saker som man inte förstår och försöker läsa sig till...

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Nu blir det OT här men jo - jag vet att det kan vara så för boken tenderar att bli allt mer generisk. Men det behöver gärna börja med att man anstränger sig lite själv också. Jag vänder mig starkt mot att det finns så utpräglat i samhället att det för ofta är "någon annan" som ska lösa ens problem.
    Det behöver inte vara så i detta fallet - men en TS kan alltid börja med att informera om att man läst bibeln i handskfacket från pärm till pärm och hittar inte informationen man söker.

    Så - färdiggnällt för idag

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Nu blir det OT här men jo - jag vet att det kan vara så för boken tenderar att bli allt mer generisk. Men det behöver gärna börja med att man anstränger sig lite själv också. Jag vänder mig starkt mot att det finns så utpräglat i samhället att det för ofta är "någon annan" som ska lösa ens problem.
    Det behöver inte vara så i detta fallet - men en TS kan alltid börja med att informera om att man läst bibeln i handskfacket från pärm till pärm och hittar inte informationen man söker.

    Så - färdiggnällt för idag
    Också väldigt offtopic
    Självklart ska man ta med all information som går. Modell, årsmodell, motor, växellåda, vilken utrustning mm, sen berättar man var och hur man felsökt för att underlätta för ALLA. Många trådstarter med problem går att att svara med frågorna: har du läst instruktionsboken, har du läst av felkoder och har du sökt på forumet.

Liknande ämnen

  1. Varning för slitna bromsbelägg
    Av ullet i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-09-21, 12:57
  2. Varning för BSR
    Av AUDI2013 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 21:44
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin