Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006

    AndySwedes A4 B6 2004 3.0 cab

    Då har den gått i ide.
    Nästa år kan det bli byte av skivor och belägg fram. Kopplingen har ett väldigt kort dragläge, oklart om det är slitage eller en justeringssak. Det får undersökas nästa år. En polering står på schemat också, jag har ju köpte grejer så de måste ju användas också
    Byte av dörrtätning vänster blev aldrig av i år, men gummilisten ligger i garaget. Ett klassiskt slitage verkar vara där fötterna sveper över tröskeln så nöts listen sönder. Så är det på min i alla fall. Oerhört svårt att få tag på denna gummilist. Med 11800 mil på mätaren tycker jag det är värt att åtgärda detta.

    Namn:  DSC_0196.jpg
Visningar: 976
Storlek:  1.10 MB

    Namn:  20201101_133227.jpg
Visningar: 879
Storlek:  945.0 KB
    Senast redigerad av AndySwede den 2020-11-05 klockan 11:27.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Kollade till Ådin igår. Kunde tömma ut cirka 2dl vatten ur behållaren till torrbollen i kupén. Inget ur behållaren i bagaget.
    Kul och se att den gör nytta.

    - - - Uppdaterad - - -

    Till admin,

    Vore det inte fiffigt att starta en projektdel under respektive bilmärke nu när forumet fått flera avdelningar?
    Nu ligger ju alla VAG märken blandade i projektdelen och inte så lätta att följa.

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Kollade till Ådin igår. Kunde tömma ut cirka 2dl vatten ur behållaren till torrbollen i kupén. Inget ur behållaren i bagaget.
    Kul och se att den gör nytta.

    - - - Uppdaterad - - -

    Till admin,

    Vore det inte fiffigt att starta en projektdel under respektive bilmärke nu när forumet fått flera avdelningar?
    Nu ligger ju alla VAG märken blandade i projektdelen och inte så lätta att följa.
    Vi svarar. Det var tanken från början men det blir för mång "items" på sidan så vi har lite svårt för att lösa det.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det som inte skulle hända har hänt. Min garageplats försvinner för kompisen som upplåter den ska flytta. Det var inte planen.

    Så med det sagt är bilen till salu - åtminstone fram till jag eventuellt hittar en annan lösning. En granne i området som också är bilentusiast har sedan länge har helt gett upp att hitta garageplats som inte kostar ett par tre tusen kronor i månaden eller ligger många mil bort. Suck.
    Senast redigerad av AndySwede den 2021-01-15 klockan 10:56. Anledning: Morgongrus i felstavningen

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Riktigt trist. Tyvärr är det nog ett problem för många oavsett p-plats eller garage, även för vardagsbilen, och finns det är det precis som du skriver, svindyrt

    Kan du inte kolla med tex Schurgard, vet att man kan ha bil och motorcykel där, men det är kanske inte alla ställen som har det?

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Shurgard är i alla fall inte billigare alternativ. Finns en bostadsrättsförening i området där garaget är andelar, alltså säljs de och köps som andelar i föreningen, med månadsavgift. Vågar du gissa vad de kostar? Månadsavgift cirka 400kr/mån. Inget vatten eller tvättmöjlighet. Nu pratar vi alltså cirka 14kvm, förvisso med egen port.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Shurgard är i alla fall inte billigare alternativ. Finns en bostadsrättsförening i området där garaget är andelar, alltså säljs de och köps som andelar i föreningen, med månadsavgift. Vågar du gissa vad de kostar? Månadsavgift cirka 400kr/mån. Inget vatten eller tvättmöjlighet. Nu pratar vi alltså cirka 14kvm, förvisso med egen port.
    Det var något nytt för mig, garagerättsförening
    Gissar på runt 200K, berätta gärna, hade varit intressant att veta

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Från 300k brukar de säljas för. Och för små göra ens lättare arbeten i.

    Tror att minnet sviktar, avgiften är närmare 800kr och anledningen till att jag inte nappat närde då och då säljs.
    Senast redigerad av AndySwede den 2021-01-16 klockan 06:12.

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Då är caben såld. Inte varje gång man gör en plusaffär på en bilförsäljning men det är en fantastiskt fin dag idag och bilen gjorde sitt absolut bästa i solskenet. Men det är ett bra köp, nya ägaren hade tittat på några bilar och prutade inte ens när han såg den här. Fanns inget att pruta på som jag inte redan hade beskrivit.

    Nu mot nya äventyr! Privatleasingen ska snart lämnas tilllbaka så det är snart dags för byte av vardagsbil. Inte omöjligt att jag fortsätter i VAG familjen ��

Liknande ämnen

  1. Stereo Passat b6
    Av Uxila i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-05-06, 12:28
  2. Oljeläckage b6 2.0fsi
    Av Wadpaz i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-12-04, 01:10
  3. Stolsvärme passat b6
    Av Jona$ i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-24, 10:15
  4. Passat B6
    Av Stanic i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-02-06, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin