Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Ellen Göransson
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    3

    VW Golf IV Variant (1J5) 2003, problem med Blinkers, Vindrutetorkare och fläkt

    Hejsan!

    Jag tänkte hör här om någon av er skulle möjligtvis kunna ha ett tips om hur jag skulle kunna lösa mitt problem.

    Senaste månaderna har ibland när jag startar bilen, varken blinkers, fläkt och vindrutetorkare fungerat, men oftast brukar dem komma igång efter några minuters körande.

    Däremot har bilen stått nu i ca 2 veckor och nu när jag skulle köra så kom dem aldrig igång, jag har alltid trott att det är batteriet som var lite slött, så körde runt och försökte ladda upp det lite men det gjorde ingen skillnad.

    Jag funderade även på om det möjligtvis skulle vara en relä men när jag kollade upp verkar dem gå på separata och då tycker jag det är lite konstigt varför alla tre beslutar sig att sluta fungera samtidigt.

    Har någon här möjligtvis något tips eller erfarenhet om vad jag möjligtvis borde testa att kolla upp? Jag är inte så kunnig om bilar men lär mig gärna.

    Tack så mycket på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2018
    Namn
    Malte Nilsson
    Ort
    Hemse
    Inlägg
    131
    Tändlåskontakten den elektriska delen i tändningslåset. Det är min gissning !

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Ellen Göransson
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    3
    Ja, tänkte öppna upp där imorgon och se över så att ingeting glappade i alla fall. Tack!
    Senast redigerad av vfr den 2020-10-29 klockan 19:22. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2020
    Namn
    Petri solarinne
    Ort
    Stockholm älvsjö
    Inlägg
    6
    Hittat felet?

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Ellen Göransson
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    3
    Nej jag öppnade upp och bankade lite på de 4 reläerna under ratten och då kom det igång, men bara för någon timma.
    Har öppnat upp igen men nu kommer det inte alls igång.

    Funderar nu på att testa att byta ut reläerna då det fungerade tidigare att slå på dem.
    Dock har jag svårt nu att hitta rätt versioner av reläer då jag inte hittar rätt siffror. Men om någon har tips på vad det möjligtvis skulle kunna vara samt om ni vet vart jag kan få tag på korrekt reläer så säg gärna till.

    Jag såg över och vickade i tändningenslåset också men det gjorde ingen skillnad.


  6. #6

    Reg.datum
    feb 2018
    Namn
    Malte Nilsson
    Ort
    Hemse
    Inlägg
    131
    Varför göra det svårt för sig. Om du konstaterat att det är ett relä fel. Gå in till närmaste volkswagen återförsäljare o köp avlastningsrelät för tändlåskontakten.

Liknande ämnen

  1. VW sharan 2003 problem med EPS lampa
    Av Vedboden i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-07-09, 21:10
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 22:33
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 21:45
  4. Problem med Golf IV kaross och vatten...
    Av VWGolIV i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 19:36
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 22:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin