Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik B
    Medlemsnr
    4926
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    83

    Köpråd beg Golf GTI Mk7

    Jag har börjat att leta efter en beg Golf GTI Mk7. Undrar lite vilken utrustning som kan vara bra kolla om bilarna har. Har det stor skillnad på bilarna 2014-2017 och de med facelift? Jag vet att den nyare modellen har LED istället för xenonljus och digitala instrument. Är det några fler viktiga skillnader?

    Har alla GTI:er xenon eller LED? Eller finns det med halogen också? Bilhandlarna skriver inte alltid ut det.

    Ljudsystemet, är det stor skillnad mellan originalsystemet och dynaudio? Är det värt att leta efter en sådan bil?

    Finns det några vanliga fel på dessa bilar? Är det någon skillnad på årsmodellerna?

    Vad ingår i pluspaketet?

    Alla tips och råd är välkomna!

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Ludde
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    7
    köpte en 2015 för 3 år sen, så tittade mycket på 2014-2016 innan facelift bilarna de finns med vanliga halogen strålkastare, det syns ganska väl halogen strålkastaren har vanliga reflektorer typ kupor och xenon har projektor strålkastare ser ut som en ögonlins i strålkastaren och har led drl ring, de bilarna med halogen jag tittade på hade inte heller den röda linjen i strålkastaren men min med xenon har det.

    bilarna innan facelift har lite mindre display på stereon, vanliga instrument och dsg lådan är 6 växlad istället för 7.
    Har den vanliga stereon tycker den spelar tillräckligt bra och rent när man kör spotify finns orginal baslåda som tillbehör att köpa som man monterar i reservhjulsbaljan om man vill ha mer tryck, men dynaudio ska va bra.

    Håll utkik efter galvblåsor på dörrar och bakskärmar fått lacka om några paneler på godwill/garanti på min, titta även på framskärmarna i vecket ovan där skärmen möter tröskeln man får nästan titta underifrån, där var det ingen färg kvar på min, troligen efter grusstänk så nu är skärmarna omlackerade samt monterade orginal stänkskydd som finns att köpa.

    Annars inte haft några bekymmer alls, grymt trevliga bilar!

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Du kan ju läsa tråden nedan som behandlar beg. köp av Golf 7 R. Mycket är gemensamt (som du säkert redan vet) mellan GTI och R.

    /Peter

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...k7-k%F6pr%E5d!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Till GTI före modelluppdatering innebär Pluspaket följande:
    - Bi-xenonstrålkastare inklusive LED-varselljus
    - Dimstrålkastare, LED, med statiskt kurvljus
    - Lättmetallfälg Austin, 18 tum
    - Parkeringssensorer fram och bak samt nedvinklingsfunktion hos höger ytterspegel

    GTI före modelluppdateringen har 230 hk, 350 Nm och DSG6 som tillval, den uppdaterade versionen har 245 hk, 370 Nm och DSG7 som tillval. Parkeringsvärmare är möjligt tillval i den uppdaterade versionen.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik B
    Medlemsnr
    4926
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    83
    Tack för alla svar!

Liknande ämnen

  1. Service Golf GTI Mk7
    Av Callek i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-04-18, 13:59
  2. Golf r mk7 köpråd!
    Av arle i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2020-02-21, 13:34
  3. Köpråd Golf 1,4 TSI MK7 2015
    Av Hydra i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-03-25, 22:34
  4. Calles Golf GTI MK7
    Av Callek i forum Projektforum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 11:10
  5. Köpråd, Beg R mk6
    Av Amar i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-11, 18:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin