Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    Dfreeeze och We Connect Go

    Hej å hå.

    Det startade med att jag fick för mig att köpa en dfreeeze-enhet så jag skulle kunna styra kupévärmaren via mobilen, över GSM-nätet alltså, gjorde t o m en beställning men så upptäckte jag att det faktiskt redan satt en dfreeeze i bilen. Tydligen monterat när bilen såldes ny, för det var nån kampanj.

    Nå väl, funkade gjorde det inte men efter en del turer med email till supporten på dfreeeze (galet hjälpsamma) så har vi nu lyckats sparka liv i grunka igen och det går att styra värmaren via dfreeeze app i min iPhone. Min bil ligger alltså inlagd som ett fordon i appen.

    Men, jag har ju appen We Connect Go med, och där ska man också kunna styra denna dfreeeze i bilen, och det är fler funktioner i denna app än i dfreeeze-appen. Därför vill jag få igång det även i We-appen. Men hur gör man det..?

    Som det är nu i We-appen så finns min bil med, och jag får frågan om jag vill lägga till den i dfreeeze, klickar jag Ja så kommer jag till dfreeeze för att skapa/lägga till en ny bil. Men, bilen finns ju egentligen redan inlagd i dfreeeze men det kan ju inte ses i We-appen.

    Så frågan är då, ska jag lägga till den en gång till i dfreeeze när jag länkas dit från We-appen, och kanske ge den ett annorlunda namn etc..? Eller ska jag börja med att radera bilen helt i dfreeeze, och sen lägga in den på nytt men då från We-appen som länkar mig till dfreeeze där man lägger till fordon?

    Nån som har kläm på detta...?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Kanske inte lösningen, men en erfarenhet.
    Jag tror att bilen måste vara byggd med fjärrstyrningen från fabrik. Den Tiguan II jag hade var på veckan fel i produktionen för att få värmarstyrningen i dåvarande CAR NET appen, så jag eftermonterade en Defreeeze och använde deras app. Jag undersökte typ allt men hittade ingen lösning för att gifta ihop dem då i alla fall, 2017 var detta.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Kanske inte lösningen, men en erfarenhet.
    Jag tror att bilen måste vara byggd med fjärrstyrningen från fabrik. Den Tiguan II jag hade var på veckan fel i produktionen för att få värmarstyrningen i dåvarande CAR NET appen, så jag eftermonterade en Defreeeze och använde deras app. Jag undersökte typ allt men hittade ingen lösning för att gifta ihop dem då i alla fall, 2017 var detta.
    Fast det står ju i We-appen att det hela kommer att styras av och via dfreeeze, och när man klickar i We-appen för att lägga till fordon så länkas man ju till dfreeze. Så nog borde det väl gå att få till då...?

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Som sagt, min referens är innan we connect. I min 2019 T-Roc är allt redan ingift så jag vet inte hur det ser ut bakom skalet.
    Jag skulle testat att låta we connect dirigera processen.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Som sagt, min referens är innan we connect. I min 2019 T-Roc är allt redan ingift så jag vet inte hur det ser ut bakom skalet.
    Jag skulle testat att låta we connect dirigera processen.
    Testade att bara slå på värmaren direkt i WeGo-appen och den verkade hoppa igång, kollade aldrig själv i bilen, men i dfreeeze-appen signalerades att värmaren var på. Dock verkade funktionen en aning svajig då det verkade vilja fastna på 5 min gångtid i WeGo fast det stod 60 min i dfreeeze-appen.
    får väl testa lite mer, t ex att i WeGo slå på ventilationen

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2020-09-17, 19:05
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2020-09-02, 19:43
  3. Car-net och We Connect
    Av erpe83 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-08-06, 14:36
  4. Statusförfrågan dfreeeze
    Av Hissi i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-02-27, 19:00
  5. VW Connect och batterispänning
    Av candyweiss i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-01-19, 21:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin