Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    20
    Finns ingen SD-kortläsare utan uppdatering görs via USB på min bil.

  2. #22
    Bannad
    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Klubban
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Ok! Min är Hedenhös ...

  3. #23

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av jtq Visa inlägg
    Jag har följt instruktionen till punkt och pricka och jag har en känsla av att även Sallesalva gjort det. Av någon anledning hittar inte bilen uppdateringen. Bara för att testa om man får något annat felmeddelande om man inte har USB-minnet inkopplat testade jag att söka efter uppdateringar utan minnet i bilen och den beter sig likadant, bara söker och söker men ingenting händer. Känns nästan som den inte ens fattar att man kopplat in minnet.

    Manualen finns här
    https://webspecial.volkswagen.de/vwi...ne_2020_EN.pdf
    Du säger bara att du följt manualen men inte hur resultatet blivit på stickan, då blir det svårare att hjälpa dig.
    Så min fråga är hur det blivit på stickan?
    Det är lätt hänt när man packar upp via gui att man får med en mapp för mycket, lättaste sättet är att packa upp 7z filen till en mapp med samma namn på datorn och sedan kopiera över rätt filer/mappar till stickan.

    Så om du sätter stickan i datorn så skall det finnas ett antal mappar direkt i roten (MIB31_xxxxx enligt manualen), stämmer det?

  4. #24

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    20
    Tack för att du tar dig tid att hjälpa.

    Svar på din fråga, jag förstår vad du är ute efter men det ser exakt ut på stickan som i 7z-arkivet, dvs ingen ny mapp där allt ligger under eller liknande.

  5. #25

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av jtq Visa inlägg
    Tack för att du tar dig tid att hjälpa.

    Svar på din fråga, jag förstår vad du är ute efter men det ser exakt ut på stickan som i 7z-arkivet, dvs ingen ny mapp där allt ligger under eller liknande.
    Ok och jag förmodar stickan är i FAT-32?
    Om du inte redan provat så packa upp filen på datorn och kopiera över filer och mappar igen, så du inte låter 7z göra det.

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    JT
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    20
    Min sticka är formaterad med FAT32 och användaren Sallesalva här på forumet har testat både FAt32 och NTFS utan att få det att fungera.

    Ska testa att packa upp till datorn och kopiera filerna till minnet och se om det gör någon skillnad men jag tvivlar.

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Packat upp på datorn och kopierat över. Mappen ser ut så här. Bifogad fil 12007Bifogad fil 12008
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Ok och jag förmodar stickan är i FAT-32?
    Om du inte redan provat så packa upp filen på datorn och kopiera över filer och mappar igen, så du inte låter 7z göra det.

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Sallesalva Visa inlägg
    Packat upp på datorn och kopierat över. Mappen ser ut så här. Bifogad fil 12007Bifogad fil 12008
    Ok, Mib1 och Mib2 mapparna + metainfo2 skall ligga direkt i roten på USB minnet, dvs inte i mappen 187_xxx
    Sen verkar det fattas en md5 fil, vet inte hur noga systemet är med denna, kan vara att den kontrollerar äktheten via den och om den saknas så "hittar" den inte uppdateringen.
    Kan även vara att den söker efter metainfo2 filen och inte hittar den om den inte finns direkt i roten.

    Kan inte lova att det är det som är felet, men många system/enheter som man uppdaterar på detta viset är väldigt kräsna och klarar inte av att söka på djupet i en mappstruktur, därför är det värt att prova om man inte gjort det.

  9. #29

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Då har jag tolkat manualen fel. Får prova att lägga Mib1 direkt i roten och hoppas på det bästa.
    Senast redigerad av vfr den 2020-09-16 klockan 01:21. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Mib1 och Mib2 mapparna + metainfo2 direkt i rotten gjorde susen. Tack MacAllen.

  11. #31

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Nu finns ny karta P195 att hämta.
    https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/car/

  12. #32

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    På min förra Passat med Navigation Pro uppdaterade jag kartan flera ggr mha SD kort, nu är den bilen såld och jag har numera en Arteon 2021. Än så länge har den We Connect Plus så kartan uppdateras den vägen. Jag testade att ladda hem den senaste kartat som jag la på ett SDmicro kort (som jag gjorde på Passatent) och med en USB-C/SDmicro adapter i bilen försökte jag uppdatera kartan manuellt men det gick inte. Kan man inte uppdatera kartan manuellt längre? USB-C/SDmicro adapter funkar bra att använda till att spela upp musik i bilen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-10-26, 06:50
  2. Uppdatera navi kartor media Golf 7 R
    Av MickeR i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 13:44
  3. Problem att uppdatera VCDS
    Av Mulder-_- i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-07, 15:17
  4. Problem att starta Passat V5
    Av _2fun4u_ i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 08:06
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin