Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    M H
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38

    Se aktuell förbrukning?

    Eftersom vissa irriterar sig på att man ställer frågor på forumet man kan kan få reda på nån annanstans så tar jag bort frågan.
    Senast redigerad av eddiw den 2020-09-09 klockan 20:47.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag är så säker på mitt svar att jag kan offra min vänstra om jag har fel. Titta i instruktionsboken. Den brukar ligga i utrymmet där du har servetter, pennor, glasspinnar, glasögonfodral och tuggummi. Typ.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vilken typ av MFA har du? Vanliga MFA eller MFA Premium eller kanske Active Info Display? Med MFA och MFA Premium bläddrar du bland kördata så har du aktuell förbrukning som ett val där.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    M H
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vilken typ av MFA har du? Vanliga MFA eller MFA Premium eller kanske Active Info Display? Med MFA och MFA Premium bläddrar du bland kördata så har du aktuell förbrukning som ett val där.
    Jag har Discover Pro och Active Info Display med Digital cockpit eller vad det heter.
    Tack! Får ta en titt igen, tycker mig inte ha hittat något om just aktuell förbrukning..

    Hittade det i displayen bakom ratten, vad den nu kallas. Trodde det fanns på mittendisplayen i bilen, men där hittar jag det inte iallafall.
    Senast redigerad av eddiw den 2020-09-09 klockan 20:08.

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av eddiw Visa inlägg
    Jag har Discover Pro och Active Info Display med Digital cockpit eller vad det heter.
    Tack! Får ta en titt igen, tycker mig inte ha hittat något om just aktuell förbrukning..
    Har visserligen en Arteon, men från där man ser snittförbrukning trycker jag bara pil upp en gång, så ser jag momentan förbrukning. Tycker det borde vara lika på Golf?

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    M H
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag är så säker på mitt svar att jag kan offra min vänstra om jag har fel. Titta i instruktionsboken. Den brukar ligga i utrymmet där du har servetter, pennor, glasspinnar, glasögonfodral och tuggummi. Typ.
    Med din retorik kan man ju stänga forumet här. Bara hänvisa till manual eller verkstad på alla frågor.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ha ha, ja varför ska du inte behöva gå ut till bilen och rota fram "bibeln"? Hade du gjort det hade du haft svaret i förmiddags redan. Går du in på en verkstad och frågar om detta skrattar de åt dig och undrar om du tittat i bibeln. Det sitter ingen betald support här som ska svara på dina frågor utan att du gör den enklaste förväntade ansträngningen. Läs information du redan har tillgång till.

    Hade du haft en ugn, spis, värmepump, tv, Betamax, Video2000 som du inte tycker fungerar som du önskar, hade du ring efter service då eller hade du plockat upp manualen först?

    Skärp dig.
    Senast redigerad av vfr den 2020-09-10 klockan 08:26. Anledning: Ingen mening att citer hela inlägget precis före

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    M H
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    Jösses vad bitter man kan vara då. Ursäkta så mycket för att jag ställde en fråga det går att få reda på nån annanstans.

    Herregud. Faktum är att jag inte var hemma när jag ställde frågan och manualen ligger nånstans hemma och kommer inte vara hemma på nån vecka. Det -kan- ju finnas anledningar som gör att man inte har tillgång till manualen. Men du kanske sitter med den framför ögonen hela tiden. Är det jättebesvärligt för dig att svara på frågan så kan du ju strunta i det bara. Tog bort hela frågan nu eftersom du verkar tycka det är så hemskt.
    Senast redigerad av vfr den 2020-09-10 klockan 08:27. Anledning: Ingen mening att citer hela inlägget precis före

Liknande ämnen

  1. Diesel förbrukning?
    Av Crippep i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 17:42
  2. Förbrukning Golf MKIV 1.6?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 15:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin