Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    Johan
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    5

    Extraljus på Tiguan -20 med LED strålkastare

    Hej,

    Jag har beställt en ny tiguan som kommer nästa vecka. Frågan om det är lönt att eftermontera en LED ramp på bilen eller är orginal LED ljusen tillräckligt när man kör mestadels på E4 mellan Sundsvall och Kalmar?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Sevir Visa inlägg
    Hej,

    Jag har beställt en ny tiguan som kommer nästa vecka. Frågan om det är lönt att eftermontera en LED ramp på bilen eller är orginal LED ljusen tillräckligt när man kör mestadels på E4 mellan Sundsvall och Kalmar?
    Jag har en 2017 med LED och jag tycker det är tillräckligt, men det säger ju inte så mycket om vad du tycker, sen kör jag inte heller mellan Sundsvall och Kalmar.
    Har för mig att LEDén är bättre nu än i den Tiguanen jag har, kanske den heter LED-high numera?
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-09-03 klockan 12:31.

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2020
    Namn
    Johan
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag har en 2017 med LED och jag tycker det är tillräckligt, men det säger ju inte så mycket om vad du tycker, sen kör jag inte heller mellan Sundsvall och Kalmar.
    Har för mig att LEDén är bättre nu än i den Tiguanen jag har, kanske den heter LED-high numera?
    Så bra koll har jag inte men det är GT paketet med executive paket.

    Jag har bara att jämföra med min Volvo S80 med halogen... och köra i mörker med dom är som att dom inte ens är påslagna.

    Men jag antar jag får avvakta tills det blir lite mörkare om kvällarna här i norrland och utgå från det.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Ledramp är enligt mig inget att ha om man är ute efter längd på ljuset för att hinna se älgar och annat vilt, även ramper i de högre prisklasserna är ju bäst på närljus, förstärkning av det vanliga helljuset

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2018
    Namn
    Leif Marklund
    Ort
    Guldsmedshyttan
    Inlägg
    11
    Har en Tig 2017 och med monterad ramp.
    Den bästa investering jag gjort, jag vill se bra i mörkret, det där om att man inte ser bättre på långt håll är trams!!

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Bra att du tycker att det fungerar.

    Min erfarenhet både på personbilar och tunga fordon är att närljuset och bredden blir Ok men att det är värdelöst om man är ute efter längd, och då menar jag längre än 4-500 meter.

    Något som man har väldigt liten nytta av i stan eller i tättbebyggt område men är nödvändigt om man mer eller mindre alltid kör på landet med få möten och ingen vägbelysning.

    Den senaste rampen kostade dryga 20 tkr men är inte värd de pengarna enligt mig.

    Sedan är ju alternativen inte så tjusiga men där får man ju avgöra om utseendet eller säkerheten går i främsta rummet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2021-09-17, 17:28
  2. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2020-10-13, 23:17
  3. Sharan med Xenon - LED-extraljus
    Av johan_paz i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-12-13, 17:37
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 23:18
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 15:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin