Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Emil G
    Ort
    Jôttelaborg
    Inlägg
    9

    Röd reflex som reservdel? Polo -15

    Jag har en Polo 1,2 från 2015 som andrabil och imorse bar det sig inte bättre än att jag råkade backa på en sten så att reflexen längst ner på höger sida av kofångaren sprack. Jag har letat lite men inte hittat den som reservdel någonstans utom på eBay och då för typ £45 ink frakt.

    Är det någon som har något tips på var man kan få tag på en utan att bli fullständigt skinnad? Jag tror den har artikelnummer 6C0945106B hos VW.

    Och hur monterar man den? Är det bara att rensa bort alla rester av den gamla och trycka dit den nya?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    har du ens lyssnat med VAG vad reflexen kostad? många grejer kostar faktiskt mindre på VAG verkstaden än hos icke auktoriserade verkstäder

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    har du ens lyssnat med VAG vad reflexen kostad? många grejer kostar faktiskt mindre på VAG verkstaden än hos icke auktoriserade verkstäder
    Så är det, finns faktiskt reservdelar som kostar mindre på VAG, även om det är ovanligt. Men jämför man med priserna på ebay med säljare från tex Tyskland, Polen, Litauen mf, så är priserna ofta hälften eller t.o.m. 1/3 av priset här hemma. Tyvärr håller VAG skrattretande höga priser på reservdelar och verkstadsjobb så det är knappt lönt att ens drömma om det.
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-10-17 klockan 00:08.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Emil G
    Ort
    Jôttelaborg
    Inlägg
    9
    Japp, det gjorde jag samma morgon. VW Din bil i GBG ville ha dryga 400 kr för den.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Bonterra Visa inlägg
    VW Din bil i GBG ville ha dryga 400 kr för den.
    Alla detaljer som går sönder vid minsta lilla parkeringskollision är sanslöst dyra beroende på att det inte är privatpersoner som betalar i dom allra flesta fall, utan det är försäkringsbolagen som betalar.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Även om det (oftast mot förmodan) skulle kosta någon hundring extra beställer jag oftast bildelar på nätet, främst för att det är så mycket smidigare. Smidigheten består inte enbart i att enkelt kunna jämföra olika alternativ och priser utan framförallt resandet. Småsaker kan man få direkt hem i brevlådan, större saker får man hämta på ett postutlämningsställe som ligger ganska nära och som man ändå brukar passera då man veckohandlar.

    Att beställa hos den lokala handlaren brukar i stället leda till två lite längre resor under vardagar när de har öppet. Först en resa för att göra en beställning och sedan en resa till för att hämta varorna.

    m v h Henrik

  8. #8
    Bannad
    Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Den lokala handlaren har väl internet? Och telefon? Där kan man beställa. En resa. Enbart!

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Sture_ Visa inlägg
    Den lokala handlaren har väl internet?
    Om du med "internet" menar email så ja, de brukar dessutom ha web-sidor men sällan en web-shop. Jag är dock tveksam till hur effektivt det skulle vara att beställa något via email. Det skulle nog bli många mail fram och tillbaka innan man rett ut vilken del man skall ha till vilken bil och funderat över vad den kostar.

    Citat Ursprungligen postat av Sture_ Visa inlägg
    Och telefon? Där kan man beställa.
    Ja, fast telefon-tiderna brukar vara ungefär som öppet-tiderna, d v s det funkar bäst om man ringer på arbetstid. En webshop kan man besöka när det passar vilket i praktiken brukar vara kvällar och helger.

    Citat Ursprungligen postat av Sture_ Visa inlägg
    En resa. Enbart!
    Även om man får ned det till enbart en resa blir med största sannolikhet den resan längre än till närmaste post-utlämnings-ställe och sannolikt har de också sämre öppet-tider än postutlämningsstället.

    m v h Henrik

  10. #10
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Aukt ÅF.
    Jag brukar maila VW åf när jag vet vad jag behöver, dvs jag har reservdelsnr. Som påpekats tidigare i tråden kan priset vara lägre än "på nätet" för många artiklar.
    När jag är osäker är det kanon att fysiskt få guidning hos åf innan beställning. Snabba brukar de alltid vara (MotorHalland), snitt 2dgr. Någon gång har jag fått delen dagen efter, när det varit tidsnöd.

    Slitdelar typ luft/oljefilter, olja å annat köper jag gärna från DE direkt. Skiljer ganska mycket i pris. Då får man ju vara ute i god tid. Tar väl någon vecka att få hem. För den oinvigde som inte känner till pr koder /versioner på modulerna blir det svårare att använda nätet. Åf har koll på detta.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Tar väl någon vecka att få hem.
    Ja, jag brukar räkna med två veckor då jag beställer bildelar på nätet. En leverantör brukar vara snabb och leverera på ett par dagar, men det sker till andra sidan av priset att delarna kommer med FedEx och skall kvitteras. Då får man springa ut från jobbet för att möta upp FedEx-bilen.

    m v h Henrik

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-15, 08:36
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 14:28
  3. 15 " på polo-problem
    Av rcmike i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 10:04
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 19:13
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 12:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin