Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Linus Malm
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    5

    Byta sminkspegel

    Någon som har något tips om hur man kan byta sminkspegeln på passargerarsidan? VW Passat GTE årsmodell 2020.

    Anledning: Jag skulle transportera en skiva från Bauhaus varvid jag sköt fram passargerarstolen så långt det gick och vinklade stolsryggen framåt. Stolen drivs på el. För att få några extra centimetrar höjde jag även stolen med reglaget varvid det tillslut sa krasch. Sminkspegeln hade krossats av att nackkudden tryckte upp mot taket. :-(

    Var nyss på VW-verkstan, att byta spegeln skulle kosta 1900kr. Man byter tydligen inte bara spegelglaset (som förmodligen skulle kosta ett Winerbröd hos närmsta glasmästare) utan man byter hela solskyddet...

    Jag tycker det borde gå att bara byta spegelglaset. Någon som har något tips?
    Senast redigerad av Limpus80 den 2020-08-31 klockan 11:22.

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Börja med att tala om vilken bil det gäller...

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Linus Malm
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    5
    Sorry. VW Passat GTE årsmodell 2020

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Någon har ju monterat ihop den så den borde väl gå att montera isär i omvänd ordning. Montera bort skyddet från bilen så du kan få en ordentlig överblick på hur det sitter ihop? Någonstans sitter väl en lurig liten switch också som tänder lampan när man drar bort skyddet kanske. Skyddet är antagligen identiskt med en B8 från 2015-2020 så chansen är väl stor att det finns nåt på skroten.

  5. #5

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-04-23, 13:01
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 22:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin