Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Lås och lås upp funktion i We connect Passat B8 2018

    Hej

    Skaffade mig en Passat från 2018 för en månad sedan. Installerade We connect appen och försökte få till lås och lås upp funktionen. Utan att lyckas så ringde jag supporten. Han sade att den funktionen hade avaktiverats på bilar gjorda/beställde före vecka 51-52 2018 pga funktionen/tjänsten inte var tillförlitlig ur säkerhetssynpunkt.
    Jag frågade om det fanns planer på att åtgärda det som var "fel" och återaktivera tjänsten då jag tyckte det borde vara mjukvarurelaterat och gå att lösa men en uppdatering, men nej det fanns inga planer sa han. Synd tyckte jag.
    Någon mer som hört detta?
    Någon kunnig som vet varför tjänsten inte funkar eller varför det inte åtgärdas förutsatt att det är mjukvarurelaterat?

    //Kristian

  2. #2
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Hittar inte ens vart man ska trycka.. är det där det står ”låst”?
    min ser ut såhär..
    Namn:  6CD12818-9456-49E8-A2E1-35527A668E83.jpg
Visningar: 1460
Storlek:  19.1 KB
    Senast redigerad av vfr den 2020-08-27 klockan 09:09. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Nils-Göran Bakkerud
    Ort
    Lindome
    Inlägg
    11
    Ja precis, där det står låst ska man trycka. då kommer en ny ruta upp med "lås" & "lås upp"

    för att få detta att funka var jag tvungen att gå igenom en identifikationsprocess där man hade en slags video-chat med någon som verfierade att jag och mitt körkort stämde överens.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Vad har du för ålder på din bil? Är den äldre än 1/1 2019? Min är uttagen runt februari 2018.
    Senast redigerad av vfr den 2020-08-27 klockan 09:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Nils-Göran Bakkerud
    Ort
    Lindome
    Inlägg
    11
    min är tillverkad 2020

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Ok, ja då är ju din nyare och ska inte ha det "felet".
    Synd annars hade det ju varit någon som fått det att fungera

  7. #7
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Funkar med låsa/låsa upp från appen på min Golf R tillverkad maj 2019
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Min T-Roc kom till världen augusti -18 och har bara statusindikation.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av OnTheSpot Visa inlägg
    Ja precis, där det står låst ska man trycka. då kommer en ny ruta upp med "lås" & "lås upp"

    för att få detta att funka var jag tvungen att gå igenom en identifikationsprocess där man hade en slags video-chat med någon som verfierade att jag och mitt körkort stämde överens.
    Detta var ju intressant. Hur gick du tillväga? Vem gör identifieringen?

  9. #9
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av OnTheSpot Visa inlägg
    Ja precis, där det står låst ska man trycka. då kommer en ny ruta upp med "lås" & "lås upp"

    för att få detta att funka var jag tvungen att gå igenom en identifikationsprocess där man hade en slags video-chat med någon som verfierade att jag och mitt körkort stämde överens.
    Detta är det nya sättet som säljaren ska hjälpa en med. Vill minnas att ett fåtal per anläggning har behörighet att verifiera detta. I vissa fall kanske det är VGS som gör det.

    Om jag inte minns fel är det typ samma förfarande gällande bilar som ska gå att öppna med ens mobiltelefon.

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Nils-Göran Bakkerud
    Ort
    Lindome
    Inlägg
    11
    När jag gjorde identifieringen så var det direkt från appen we connect. när jag första gången skulle testa att låsa upp så kom det upp en ruta som skickade mig vidare till en idendifieringschat. tror man kan nå den via inställningar också.

  11. #11
    Bannad
    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Klubban
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av Sallesalva Visa inlägg
    Hej

    Skaffade mig en Passat från 2018 för en månad sedan. Installerade We connect appen och försökte få till lås och lås upp funktionen. Utan att lyckas så ringde jag supporten. Han sade att den funktionen hade avaktiverats på bilar gjorda/beställde före vecka 51-52 2018 pga funktionen/tjänsten inte var tillförlitlig ur säkerhetssynpunkt.
    Jag frågade om det fanns planer på att åtgärda det som var "fel" och återaktivera tjänsten då jag tyckte det borde vara mjukvarurelaterat och gå att lösa men en uppdatering, men nej det fanns inga planer sa han. Synd tyckte jag.
    Någon mer som hört detta?
    Någon kunnig som vet varför tjänsten inte funkar eller varför det inte åtgärdas förutsatt att det är mjukvarurelaterat?

    //Kristian
    Jag "identifierade" mig med hjälp av säljaren. Inga problem. Har du talat med din säljare om detta?

  12. #12
    Bannad
    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Klubban
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Om jag inte minns fel är det typ samma förfarande gällande bilar som ska gå att öppna med ens mobiltelefon.
    Det är ju appen i mobiltelefonen som du ska kunna öppna med. Nyckeln behöver du inte auktorisera.

  13. #13
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Är du säker? Alltså när du ska använda telefonen som nyckel?

Liknande ämnen

  1. Golf GTI IV Problem med c-lås och elhissar
    Av maverick1714 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-17, 22:52
  2. Monter fjärrstyrt c-lås- Passat
    Av briko6 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-21, 14:44
  3. passat 99 central lås
    Av briko6 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-18, 18:34
  4. C-lås och fönsterhiss problem ?.
    Av Simpa89 i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 11:54
  5. C-lås och kupébelysn - Passat TDI -99
    Av wisslan i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin