Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 92 av 92
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Äntligen ramlat in lite delar till framvagnen! Byte av detta och torkarmotor så är den klar för inför vårens besiktning.

    Namn:  DSC_1185.jpg
Visningar: 568
Storlek:  847.3 KB

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Inga större nyheter, framvagnen i -77an har inte fått sin genomgång än...blir lite av ett sabbatsår för den.

    Dock så kom jag över en uppsättning Borbet A 7x15 till GT'n, blev tidsenligt bra fälgar till den.

    Namn:  DSC_1891.jpg
Visningar: 574
Storlek:  989.5 KB

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Oväntat bra look med fälgarna!

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Tack! Jo, men det blev allt bra! Ska jag vara helt ärlig, så har Borbet A aldrig varit en favorit hos mig.

    Har klurat länge på vad för fälgar som skulle passa och har tänkt eftermarknad några år efter bilen va ny. Fick läst mig till att att A modellen kom -87 och då blev de lite mer aktuella.

    Nu dök dessa upp 25 minuter hemifrån och då fick man slå till.

  5. #85

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    En liten artikel i lokaltidningen

    Namn:  DSC_1974.jpg
Visningar: 507
Storlek:  1.04 MB

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Jahapp, går då i tankarna om att sälja GT´n och donatorbilen.

    Snurrar förtvivlat mycket i huvudet och har gjort en längre period. Jag ser bara hur GT´n hamnar längre och längre ner i prioriteringarna, hur lång tid det kommer att ta, hur mycket pengar det kommer att kosta. Ambitionsnivån hade ju i den bästa av världar varit att kunna ha tålamodet och hantverket som Junfors och Micke R har med sina bilar.

    MEN...jag har inte tiden, jag har inte (tillräckligt bra) svetskunskaper och ingen budget just nu för detta. Renovering av källare och markköp fick gå före. Ska den renoveras, så måste det nästan vara bättre än vad jag kan åstakomma.

    Usch ja, nu har jag fått skriva av mig lite när inte fru och ungar orkar med mig

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Det är helt ok att ändra sig efter dom förutsättningar man har. Det vi gör med våra fordon ska ju vara nåt som ger mer energi än det tar. Tar det mer energi än man har så är det bättre att gå vidare. Jag sålde ju 914:en förra året och jag är förvånad över hur lite jag saknar den trots att det är den bilen jag ägt längst i hela livet.

  8. #88
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Har man platsen så kan ju projekt stå och mogna i 20 år Har man ont om plats, då får man prioritera sina projekt hårt. Det viktiga är ju att man ser att det kommer att bli kul, sen om det hinns med i helgen eller om 5 år tycker jag inte är så viktigt. Svetskunskaperna skulle jag inte oroa mig för, är man nått så när händig så tar det inte många kvällars svetsande innan det sitter att MIG-svetsa. Man slipar ju ändå ner svetsen sen och spacklar oavsett hur duktig man är så det så det kan du säkert lösa.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja du måste ge mer förvarning.
    Jag har redan skaffat fler och för många projekt =)

  10. #90

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Besiktning närmar sig för -77´an.

    Renoveringen av framvagnen är nästan klar, inväntar nya fjäderbenslagringar och ska pressa i nya lager för att få ihop fjäderbenen. Spindelleder, styrleder, motorkuddar, länkarms-, krängningshämmar- och framvagnsbussningar är klart.

    Vänster framdämpare var från -85 och högra kanske t.o.m var original från -77, för det var ingen insatsdämpare.

    Fick justerat låskistan på passagerardörren så det gick att öppna dörren avsevärt mycket lättare, sen ska bakdämparna bytas.

    Inga bilder, men största uppdateringen på länge.
    Senast redigerad av Freiholtz den 2023-06-28 klockan 10:29.

  11. #91

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Heja heja.

  12. #92

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Fått satt ihop allt efter lite om och men, två olika storlekar på spindellederna tex...provkört en sväng och vilken skillnad i komfort!

    Men säg den lycka som varar!

    När jag parkerat i garaget så upptäckte jag att oljeläckage under växellådan Så ska jag samla kraft igen...

Liknande ämnen

  1. VW Golf GLS 1977
    Av Henrik.M i forum Projektforum
    Svar: 470
    Senaste inlägg: 2015-08-20, 22:08
  2. VW golf 1977 på blocket
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 11:09
  3. (FILM) 1977 VW Mk1 Junior cup
    Av Sebbe i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin