Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Mattias Lantz
    Ort
    Stensele
    Inlägg
    1

    Nybeställd Crafter viktproblem

    Vi har beställt en ny crafter som arbetsbil och inser nu att vi kommer få stora problem med totalvikten.
    Vår bil är den längre (ca7m) där vi nu har fått ett extra säte i baksätet(3st tot). Det är ett företag som bygger om firmabilar som gjort detta.
    Problemet kommer nu när dom provvägt bilen med 1förare och fulltankad så väger den ca 3200kg. Lägg till 2personer till med lite packning så landar vi nog på nära 3400kg, och då har vi inte börjat lasta in allt arbets relaterat vilket jag uppskattar till ca 300kg. Det blir enligt min gissning ca 200kg överlass.
    Enligt vår fordons avdelning så går det inte att regga om den till c-kort nu.
    Vi hade möjlighet att beställa en 5500kg c reggad bil från början men då utan möjlighet till 4hjulsdrift så det var inget allternativ för oss.
    Min fundering är om det finns någon möjlighet till att få upp totalvikten? C kort är inget problem.
    Och vi har tagit körkort efter 1996 om det spelar någon roll.
    Vore oerhört tacksam för förslag

    Mvh Mattias

  2. #2
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Jag tror inte det, bilen får data när den kommer till Sverige och den tyngre får andra data. Sedan är jag osäker, men det kan vara en annan bakaxel eller iallafall fjädring på den tyngre.

    Jag har sett specialbyggda bilar som i princip saknat lastkapacitet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2019-02-07, 10:56
  2. VW Crafter Front assist sensor
    Av Kvarten1 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-02-04, 12:25
  3. Bakaxel Crafter
    Av Boyum i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-09-06, 14:28
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-12-22, 00:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin