Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Cliff Karlsson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    3

    Köpråd passat/golf för run 120-170000:-

    Jag skulle behöva köpa en ny bil snart och har börjat kolla på golf samt passat i en prisklass på runt 120-170 000:-
    Jag kör ca 1500 mil/år och bränslevärmare och automat är något som jag bestämt mig för att ha på den nya bilen.

    Vad jag sett på blocket så verkar det som att iaf. passaterna hamnar på årsmodellerna runt 2015-2017. Finns det någon som har tips och råd på vilka utrustningspaket som jag ska kolla efter och om det är några problem med någon viss årsmodell ?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Mil och utrustning styr ju väldigt mycket vad du får för pengarna, samt vilken storlek motor du föredrar. 2015 är väl fortfarande en B7 så den kan du ju undvika, den såg väl dagens ljus typ 2006 även om den genomgått ett par lyft under åren. B8 är en helt annan bil.
    Det finns lite olika paket att hålla koll på. Elbaklucka, dragkrok, android auto/carplay, lane assist, p-sensorer, backkamera, fyrhjulsdrift, LED strålkastare är grejer som jag uppskattar i alla fall. En klockren servicehistorik är naturligtvis självklar, annars kan du titta vidare.

    Golfen är ju i alla avseenden mindre och kostar mindre så fråga dig vad ditt behov är?
    Senast redigerad av AndySwede den 2020-08-17 klockan 09:33.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Passat generation 8 har levererats sedan november 2014. Som modellår 2015 finns både generation 7 och 8. Som AndySwede är inne på så behövs kanske mer information om behovet för att kunna ge mer specifika råd. Rekommenderar dig att läsa igenom modellbroschyr från den aktuella tiden, de finns att läsa på volkswagen.se, de ger en hyfsad bild av utrustningsnivå, tillval osv. Passat generation 8: En vanlig utrustningsnivå är GT, som är väldigt vettig. Till det finns vanliga tillvalspaket som R-Line (utseende) och Executive/-Executive Business, som ger extra godsaker. Parkeringsvärmaren ligger inte i dessa paket utan beställs för sig. Det finns förmodligen väldigt få Passat TDI i Sverige utan parkeringsvärmare och dragkrok... Dragkrok ingår i Dragpaketet tillsammans med bland annat backkamera. Apple CarPlay är standard från vecka 22 2015.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2020
    Namn
    Cliff Karlsson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    3
    Det verkar som att de flesta bilarna jag kollar på i den prisklassen har rullat en bit, runt 15000 mil ligger dom flesta på. Någon som har koll på när t. ex. kamremsbyte eller någon annan dyr service skall göras ?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Vad är det för bilar du kollar på?

    - Golf, Passat? Modellgeneration, modellår?
    - Motor, växellåda, drivning?

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Citat Ursprungligen postat av burton666 Visa inlägg
    Det verkar som att de flesta bilarna jag kollar på i den prisklassen har rullat en bit, runt 15000 mil ligger dom flesta på. Någon som har koll på när t. ex. kamremsbyte eller någon annan dyr service skall göras ?
    Ja. Kanske. Ibland.
    Din fråga kan inte besvaras eftersom den spänner över mängder av motorer, drivlinor och miltal.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med köpråd för Passat Variant
    Av Dr Tinnitus i forum VW-forum
    Svar: 237
    Senaste inlägg: 2020-01-05, 21:39
  2. Köpråd för en bilnovis
    Av Zw00p i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-08-17, 18:50
  3. 80-120
    Av lasholm i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 11:55
  4. Köpa golf/polo för 10000 -20000 kr, köpråd
    Av freddalf i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 13:46
  5. Cabben redo för Bug Run
    Av Crille82 i forum Projektforum
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 00:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin