Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Robert Ohlsson
    Ort
    Harbo
    Inlägg
    16

    Turbo till 1.9tdi

    Tjena, jag vill ha lite mera kräm i min 1.9tdi och tänkte byta ut turbon till nånting större/bättre men inte allt för stort!

    Min tanke är att motor ska vara stark än fart, så mycket hk är jag inte intresserad av mera att den klarar av mycket vrid/starkhet!

    Vad för turbo ska jag välja på?

    Mvh Robert

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Robert Ohlsson
    Ort
    Harbo
    Inlägg
    16
    Inga idéer någon?

    Har kommit fram till att det sitter en T15 orginal på dessa motorer!
    Sen ska tydligen volvo d5 turbo passa, men det va nån på T20/22?

    Det finns ingen mellan ting och ifrån vilken bil sitter en sådan turbo på?

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Jan-Olof Cederholm
    Ort
    Nättraby
    Inlägg
    28
    Är det inte bäst med orginal turbo? Vid större turbo får man väl bara längre spoolup? Dvs längre tid innan du får hjälp av turbon. Är väl bäst med en anpassad programvara till den du har..

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 017
    Det finns ju företag som jobbar med sånt där. Du kommer ju minst behöva mappa om original programvara, antagligen byta spridare och pump om du är ute efter mer power så rådgör med valfri tuningfirma först och gör en budget....

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Robert Ohlsson
    Ort
    Harbo
    Inlägg
    16
    Motorn ska in i en biltransport och jag har begränsat hästkrafter att regga med istället för att registrera om biltransporten som amatör bygg fordon!

    Så jag har max 97hk att sätta i så min tanke är att regga med en 1z (eller liknande) och dem ligger väll på runt 90hk?

    Men som sagt, att köra utan last så går det ju bra med vridet som ger ifrån 90hk!
    Men jag tror att eftersom jag får lasta 1850kg så tror jag att dem dära 90hk kommer att få kämpa väldigt mycket!

    Vill inte vrål trimma eller göra allt för stort projekt då det ska ändå vara bessiktnings vänligt!

    Tänkte mig nått i stil med lättare uppgradering, är på jakt efter en vajer styrd pump så jag slipper hålla på och mappa om eller diverse!
    Rent mekaniskt mekande ska det vara, inte en massa datorer och grejer som kan strula till det för mycket.

Liknande ämnen

  1. Funkar VAG-COM till Passat 1,9tdi -00?
    Av Passat87 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-15, 14:16
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 20:50
  3. Olika motorblock till 1,9tdi?
    Av Exelon i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 12:41
  4. Lös wastegate till 1,9tdi
    Av Skier i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin