Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    M Hedman
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3

    Passat 2005: Kupéfläkten startar inte eller har lite fördröjning innan blåsten kommer

    Som rubriken lyder. När jag startar bilen så går inte kupéfläkten igång direkt eller alls. Trixar med grader upp och ner men inget som händer. Sedan rätt va de är efter man kört 10min kanske eller så, så hoppar den igång och blåst på fint. Inte iskallt men kalluft. Så min tanke va ju egentligen att fylla på ac för få de där riktigt kalla blåset men tänkte om det är annat fel varför kupéfläkten i huvudtaget inte startar direkt så kanske det är dumt nu innan man löst problem nummer ett. Finns det något enkelt knep att lista ut problematiken?

    Ett tickande/lockande ljud kan upplevas ibland från fläkten som sitter i mitten höger del. Om det är relaterat vet jag inte.

    Tacksam för alla råd som kan ges!

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Tobias Medelberg
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    4
    Hade samma problem på min. Den kunde oxå starta efter en stund och problemet var kolen till fläkten som var slut. Knackade jag på plasten vid fläkten så startade den direkt

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    M Hedman
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Bissa76 Visa inlägg
    Hade samma problem på min. Den kunde oxå starta efter en stund och problemet var kolen till fläkten som var slut. Knackade jag på plasten vid fläkten så startade den direkt
    Snyggt! Går det kontrollera om det är kolen eller hur kan man lösa det ”billigast”? Ny fläkt?

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Tobias Medelberg
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    4
    Det går ju att byta kolen om dom är slitna. Jag bytte hela fläkten då jag hade en till på hyllan

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    M Hedman
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Bissa76 Visa inlägg
    Det går ju att byta kolen om dom är slitna. Jag bytte hela fläkten då jag hade en till på hyllan
    jasså? Jag va in där bakom idag, gick fort ta loss handskfacket men då ingen ny fläkt finns så lät ja de va. Om kolen bara ska bytas, vart sitter dessa då?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-07-07, 21:50
  2. Vw passat 1.8t kommer inte upp i arbetstemp
    Av göranmedpassat i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-02-11, 12:50
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-02-05, 13:45
  4. Passat 1.8t AWT startar inte. årsmodell 2005
    Av jraberg i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-06-14, 07:31
  5. Har jag larm på bilen eller inte?
    Av G4Gti i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin